7 ověřených způsobů propagace e‑shopu v zahraničí
Spustili jste nový e‑shop v zahraničí, ale očekávaná návštěvnost stále nepřichází? To, že máte dobře zpracované SEO překlady a kvalitní zákaznickou podporu ještě automaticky neznamená, že zákazníci přijdou na váš e‑shop sami.
Abyste se dokázali prosadit v ostré konkurenci, měli byste zapracovat na chytré marketingové strategii.
1. Využijte výhody placených PPC kampaní
Je jasné, že jakmile svůj nový zahraniční e‑shop spustíte, potřebujete rychle získat první zákazníky. Asi nejrychlejším způsobem, jak toho dosáhnout, je profesionálně řízená cizojazyčná PPC reklama (Pay‑Per‑Click). Pokud správně vytvoříte reklamní sestavy a nastavíte kampaně včetně rozpočtů, dostane se váš e‑shop prakticky okamžitě na první příčky ve výsledcích vyhledávání.
Tímto způsobem si zajistíte opravdu rychlý přísun nových návštěvníků vašeho e‑shopu. Účinnost PPC reklamy je totiž mnohem rychlejší než u SEO, které se zaměřuje na výsledky v organickém vyhledávání. Další výhodou PPC reklamy je, že kampaně můžete dobře kontrolovat a řídit jejich finanční náklady.
2. Zaměřte se na SEO
Search Engine Optimization (SEO, optimalizace pro internetové vyhledávače) je pojem, který neustále hýbe světem e‑commerce. Optimalizace e‑shopu je proces neustálého ladění s cílem jeho zviditelnění v zahraničních vyhledávačích. Kvalitní SEO vám pomůže získat více návštěvníků pro váš e‑shop. Tito návštěvníci jsou zpravidla kvalitnější než návštěvníci získaní placenou PPC reklamou, protože přichází na váš e‑shop na základě svého vlastního internetového vyhledávání.
SEO optimalizace webu a e‑shopu je dlouhý proces, na jehož začátku stojí analýza klíčových slov. Ta musí být zpracována pro češtinu i jazyk země, do které expandujete. Jen tak se relevantní klíčová slova objeví v textech e‑shopu, nadpisech, URL adresách i meta popiscích.
3. Link building
Link building (budování zpětných odkazů) je jedním z tzv. off‑page nástrojů pro budování reputace vašich stránek v internetovém vyhledávání. Patří mezi metody SEO optimalizace pro vyhledávače a zahrnuje celou řadu způsobů, které můžete při budování odkazů realizovat. Jedná se o jeden z nejefektivnějších nástrojů SEO optimalizace. U e‑shopů, které při propagaci z nějakých důvodů nemohou využívat placené PPC kampaně (např. u CBD produktů z léčebného konopí), se jedná o jeden z nejúčinnějších nástrojů, jak se na internetu zviditelnit.
Čím kvalitnější a důmyslnější síť zpětných odkazů budou vaše stránky mít, tím důvěryhodnější budou pro vyhledávače, které je budou před jinými stránkami upřednostňovat. Získáte tak lepší pozice ve výsledcích vyhledávání a tím i vyšší návštěvnost vašich stránek.
4. Založte si profily na sociálních sítích
Obstát na zahraničních trzích není snadné, ale sociální sítě mohou výrazně pomoci při snadnějším navázání kontaktu a otevření komunikační linky se zákazníky v různých lokalitách. Facebook nebo Instagram vám skvěle zprostředkují informace o tom, jak zákazníci reagují na produktové novinky v nabídce, nové platební metody ve vašem e‑shopu, slevové akce nebo třeba nové způsoby doručení objednávky.
5. Zbožové srovnávače v zahraničí frčí
Návštěvnost získaná ze zbožových (někdy též cenových) srovnávačů má zpravidla velmi vysoký konverzní poměr, protože uživatelé zahraničních zbožových srovnávačů si daný produkt už chtějí koupit a hledají pouze nejvýhodnější nabídku.
Srovnávače jsou pro většinu e‑shopů naprosto nezbytný prodejním kanálem. V mnoha zemích střední a východní Evropy mají srovnávače velký podíl na trhu. Tak je při expanzi do Maďarska, Rumunska nebo třeba Chorvatska rozhodně neopomeňte do svých marketingových plánů zahrnout.
6. Nezapomeňte na reference
Online zákazníci jsou při nakupování na internetu obezřetnější a čím dál častěji se kromě ceny, platebních podmínek a způsobů doručení dívají i na reference od jiných zákazníků e‑shopu.
Proč ale spoléhat jen na zbožové srovnávače z předchozího bodu, když máte i jiné možnosti, jak spokojenost vašich zákazníků zobrazit. Kromě stránek vašeho vlastního e‑shopu jsou zde i Google reference, recenze v mapách, hodnocení v odborných fórech a diskuzích, recenze v internetových katalozích (např. Firmy.cz), hodnocení uživatelů na Facebookových stránkách aj. Možná budete sami překvapeni, kde všude se mohou recenze doporučující právě váš e‑shop objevovat.
7. Známky kvality
Když už je řeč o recenzích a referencích, neměli bychom zapomínat ani na odznaky kvality. Znáte například pojem Trusted Shops? Pokud vám to nic neříká, a přitom se chystáte do Německa nebo jiné země DACH regionu, máte problém. Pečeť „Trusted Shops Guarantee“ se vyskytuje na homepage velké většiny e‑shopů, které to s prodejem v Německu myslí vážně. Doporučujeme ani tuto oblast prodejní podpory nepodceňovat.
Tak co, inspirovali jste se? Věříme, že ano. Pokud si s online marketingem v zahraničí nevíte rady, obraťte se na profesionály, kteří se na pomoc při expanzi e‑shopu do zahraničí specializují. Výhodou online marketingu NK Expand je kombinace českých SEO a PPC specialistů a rodilých mluvčí v jednotlivých zemích.
Chcete‑li se svým e‑shopem dosáhnout nejlepších výsledků, je důležité moderní marketingové trendy a e‑commerce nástroje sledovat a ty relevantní včas implementovat. Jen tak bude váš e‑shop růst a získávat nové zákazníky. Kontaktujte nás a my se postaráme, aby vaše expanze e‑shopu do zahraničí byla úspěšná.