Czech Online Expo 2023: co jsme si z konference odnesli?
Účast na veletrzích je skvělá příležitost, jak načerpat nové know‑how z oboru a osobně se potkat s klienty i partnery. Proto bereme účast na e‑commerce akcích jako nedílnou součást našeho působení v e‑commerce světě a nechyběli jsme ani na největším českém e‑commerce veletrhu, Czech Online Expo!
Czech Online Expo je veletrh pořádaný na pravidelné bázi. Tento rok se konal 22. ‑ 23. února v PVA EXPO PRAHA a my jsme se na něj vydali v téměř plné sestavě. Osobní setkání s e‑shopaři, našimi partnery a stávajícími klienty si nechtěl nechat ujít nikdo z našeho týmu!
Co si z veletrhu odnášíme jako vystavovatelé?
Pro nás byla nejvíce přínosná zpětná vazba na naše služby. Protože jen díky upřímné zpětné vazbě víme, jak průběh spolupráce s novými i stávajícími klienty vylepšovat. E‑shopaři se zájmem o expanzi měli možnost s námi na místě zkonzultovat, co je nejvíce pálí a jak k expanzi přistoupit v roce 2023.
Jaké byly nejčastější otázky e‑shopařů o expanzi?
Seznam zemí, do kterých pomáháme e-shopům expandovat, naleznete zde.
Výběr vhodné země pro expanzi e-shopu je komplexní záležitost. Doporučujeme nejprve provést kvalitní analýzu vašeho e-shopu, konkurence a tržního prostředí v uvažovaných zemích. Ne každá země je vhodná právě pro vaše produkty. Míra konkurence se v jednotlivých zemích dost liší. a rozdílné náklady čekejte i za PPC reklamy a další prvky vašich online marketingových aktivit. v Německu budou ceny za proklik určitě vyšší než v Rumunsku. Expanze do nové země je každopádně velký krok, který stojí za to dobře promyslet. Více informací o průzkumu zahraničního trhu a jeho příležitostí naleznete zde.
Vše závisí na velikosti e-shopu (počet produktů, obrat) a jeho připravenosti na expanzi. Menší a připravený e-shop může do měsíce prodávat. Při komplexnější expanzi se proces prodlužuje obvykle na několik málo měsíců.
Zákaznickou podporu NK Expand poskytují naši rodilí mluvčí jazyka, ve kterém je e-shop provozovaný. O maďarské zákazníky se stará tým našich rodilých Maďarů a dotazy rumunských zákazníků zodpovídají rumunští rodilí mluvčí. Zákaznickou podporu rodilými mluvčími zajišťujeme ve všech zemích, do kterých pomáháme expandovat. Zákazníci tak mají možnost svoje dotazy klást přímo ve svém mateřském jazyce.
PPC reklama je zpravidla nejúčinnější nástroj pro získání návštěvníků e-shopu v nové zemi. Aby reklama v dané zemi fungovala, je třeba ji nastavit v souladu s místními specifiky a průběžně sledovat a spravovat její výkonnost. PPC kampaně pro zahraničí vytváří naši PPC specialisté ve spolupráci s rodilými mluvčími daných jazyků.
- Analytika ‒ Nastavíme správně Google Analytics a cíle, které pak budeme průběžně měřit. Analytika je důležitá pro vyhodnocování kampaní a následnou optimalizaci PPC kampaní.
- Vyhodnocení kampaní ‒ Kampaně vyhodnocujeme zpravidla na měsíční bázi. Výsledky reportujeme v aplikaci Data Studio, kde získáte přehled, kolikrát se reklama zobrazila, kolik uživatelů přišlo na stránku a kolik PPC reklama celkově stála. K reportu samozřejmě připojíme i náš vysvětlující slovní komentář.
- Display kampaně ‒ Můžeme cílit na relevantní weby a zobrazovat na nich bannery. Reklamní systémy sbírají údaje o uživatelích a na základě získaných dat vytvářejí publika, která můžeme dále využívat v cílení.
Překlady a lokalizace e-shopů provádíme přímo v redakčním systému nebo ve vhodném exportu (obvykle datové soubory CSV, XML, XLS, TXT atp.). Zpětná implementace textů po překladu je tak snadná a časově nenáročná.
Co si z návštěvy našeho stánku odnesli e‑shopaři?
Návštěvníci, kteří se za námi zastavili na stánku a setkali se s našimi specialisty neodešli na prázdno. Kromě odpovědí na své FAQ (často kladené dotazy) získali e‑shopaři i něco navíc.
Pro e‑shopy, které ještě nevěděli kam expandovat, jsme si přichystali poukaz na průzkum trhu, který je takovým prvním krokem pro expanzi. Díky tomuto průzkumu tak e‑shop zjistí, který zahraniční trh je pro něj ten nejvýhodnější a kde mají jejich produkty či služby nejvyšší potenciál.
E‑shopy, které již na zahraničním trhu působí, od nás obdrželi poukaz na analýzu důvěryhodnosti jejich webových stránek. Tímto způsobem e‑shop zjistí, zdali všechno funguje tak, jak má. Zjistí, jestli prodejní texty působí v dané zemi lokálně a zda celkový dojem e‑shopu odpovídá svému plnému potenciálu.
Formou poukazů si takto zájemci vyzkouší spolupráci s našimi specialisty zcela zdarma. Mají tak šanci posoudit, jestli jsme pro jejich expanzi tím pravým partnerem. (Ale na to my už odpověď známe :))
Co nového jsme vymysleli s našimi partnery pro expanzi?
Ani setkání s našimi partnery na akci nemůžeme opomenout. Czech Online Expo bylo skvělou příležitostí prozkoumat možnosti spolupráce, ale také zhodnotit dosavadní společné úspěchy. Věříme, že právě smysluplná partnerství rozvíjí odvětví e‑commerce jako celek. V roce 2023 se proto můžete těšit na pár vzdělávacích webinářů i přednášek pod taktovkou nás a našich partnerů pro expanzi e‑shopů do zahraničí.
Co si z veletrhu odnášíme jako účastníci?
Na veletrhu jsme nepůsobili jenom jako vystavovatelé, ale částečně i jako účastníci. Naši specialisté měli možnost se podívat na mnoho zajímavých přednášek na různá témata. Víme, že trh e‑commerce je velmi dynamický, a proto se rádi držíme na vlně inovace a vzdělávání.
Dál se chystáme na E‑commerce Day v Brněnském Impact Hubu 25. března a 17. května pojedeme do Prahy na druhou největší e‑commerce akci v Česku ‑ Reshoper.