Expanze do zahraničí s e‑shopem od Shoptetu
Máte svůj český e‑shop postavený na řešení od Shoptetu? Využijte podporu cizích jazyků i možnost mít vlastní administraci nebo frontend hned v několika jazycích podle výběru. Poradíme vám i to, jak postupovat při samotném překladu a lokalizaci textů webu a e‑shopu. Tak, aby na návštěvníky působily autenticky a motivovaly je k nákupu.
Bát se nemusíte ani samotné expanze. Na lokální doméně pro danou zemi můžete s platformou Shoptet sebevědomě vyrazit i do zahraničí.
Jazyky pro administraci a e‑shop
Svůj e‑shop na Shoptetu nemusíte mít jen v češtině. Místo ní můžete využít také další jazyky, které jsou v tomto systému dostupné. Díky tomu je možné si svůj online obchod optimalizovat pro specifickou cílovou skupinu vašich zákazníků.
V současné době Shoptet na frontendu podporuje tyto jazyky:
- Angličtina
- Slovenština
- Vietnamština
- Maďarština
- Němčina
- Polština
- Rumunština
Vzhledem k tomu, že Shoptet jako takový samostatně funguje i na Slovensku, pro prodej v této zemi doporučujeme využít přímo Shoptet.sk. Už v základní variantě pronájmu nabízí e‑shopařům všechny možnosti plně přizpůsobené tamním podmínkám. Není tedy potřeba ohýbat českou verzi.
Cizinec ve vašem e‑commerce týmu
Spolupracujete-li na svém e‑shopu s někým, kdo česky nerozumí, můžete mu administraci nechat samostatně zobrazovat v jiném jazyce. Možnosti jsou o něco menší než u frontendu, ale i tak mohou být užitečné:
- Angličtina
- Slovenština
- Vietnamština
- Maďarština
Multijazyčnost (doplněk Cizí jazyky)
Na svůj český e‑shop si můžete přidat doplněk Cizí jazyky (a pokud chcete jít ještě dál, tak i Cizí měny). Umožníte tím návštěvníkům vašeho online obchodu si vybrat, ve kterém jazyce chtějí vaši nabídku zobrazit. Díky tomu si u vás mohou nakoupit například cizinci, kteří zde sice bydlí nebo pracují, ale česky tolik neumějí. Jinak řečeno, pomocí multijazyčnosti můžete mít na jedné doméně více jazykových mutací, které ovládáte z jedné administrace. A dostat se k novému okruhu klientů.
Stačí Cizí jazyky pro expanzi do zahraničí?
Multijazyčnost je spíše „pouhé“ přeložení e‑shopu do jiné řeči pro příležitostné využití v případě potřeby. Ale expanze jako taková není jen o překladu. Znamená provozování autonomního e-shopu na lokální doméně typické pro danou zemi. Plnohodnotný expanzní online obchod má navíc přizpůsobené podmínky pro dopravu a platbu zboží, pro srovnávače, ceníky a další různá nastavení, která jsou potřebná pro fungování v dané zemi.
Jednoduše, jestli chcete prodávat v zahraničí, využijte nový, samostatný e‑shop na Shoptetu a příslušnou jazykovou mutaci frontendu.
Profesionální SEO překlady působí důvěryhodně a hlavně fungují
Expanze e‑shopu do zahraničí je spojena s nemalými finančními náklady. Jejich podstatná část zpravidla směřuje do překladu a lokalizace e‑shopu, aby na návštěvníky v dané zemi působil přirozeně. Stejně důležité však je, aby stránky byly na internetu dohledatelné – aby e‑shop potenciální zákazníci navštívili a mohli uskutečnit svůj nákup.
Kvalitně zpracovaný SEO překlad webu je vždy zpracován rodilým mluvčím. Během překladu je do textů samozřejmě nutné vložit klíčová slova tak, abychom se zlepšily výsledky vašeho e‑shopu v organickém vyhledávání.
Obvyklý postup překladu a lokalizace e-shopu
Analýza klíčových slov ve vybraném cizím jazyce
Analýza klíčových slov je souborem informací o vyhledávacích dotazech uživatelů, kteří hledají produkty vašeho e‑shopu. Podrobná analýza klíčových slov vám pomůže nejen při překladu webu, ale i s přípravou PPC kampaní, návrhem architektury webu, tvorbou URL stránek, psaním obsahu nebo optimalizací stávajících stránek.
Kvalitní SEO překlad rodilým mluvčím a implementace klíčových slov
Překlady a lokalizace webů a e‑shopů je vhodné provádět vždy rodilým mluvčím cílového jazyka. Ten do překladu vhodně zapracuje i klíčová slova zlepšující výsledky e‑shopu v organickém vyhledávání (tzv. překlady s podporou SEO). Můžete se tak spolehnout, že hlavní klíčová slova se do všech nadpisů, kategorií a produktových popisků skutečně dostanou.
Překlad lze provést přímo v kódu, redakčním systému nebo vyexportovaných souborech (obvykle soubory .csv, .xls, .xml aj.). Následná implementace textu zpět do webového prostředí je snadná a ušetří vám další náklady a čas.
Korektura rodilým mluvčím a finální kontrola kvality
Rodilý mluvčí disponuje znalostmi místního prostředí a kulturních zvyklostí a zajistí tak naprosto přirozené texty pro zahraniční návštěvníky vašeho e‑shopu. Důležité je věnovat pozornost nejen stylu překladu, ale i dalším detailům (správný formát čísel, data, času, formulářových položek aj.).
Výhody SEO překladů
Ušetříte čas i peníze
Zpracování a implementace klíčových slov je nejlevnější hned na začátku při překladu webových textů (nadpisy, popisy kategorií, produktové popisky, blog aj.). Pokud SEO začnete řešit až po dokončení překladu, bude nutné zaplatit přepsání textů a dodatečnou implementaci klíčových slov. Tento způsob zpracování je ale zpravidla časově a finančně náročnější a nedosahuje tak kvalitních výsledků.
Přivedete do e-shopu neplacenou návštěvnost
Dohledatelnost vašeho webu vám pomůže přivést do e‑shopu i neplacenou návštěvnost. Návštěvníci z organického vyhledávání bývají kvalitní, protože přišli na základě svého vyhledávání a ne reklamy. Díky tomu bývají jejich konverzní poměry zpravidla vyšší.
Zlepšíte efektivitu PPC kampaní
Cenu PPC reklamy neovlivňuje jen to, kolik jste ochotní za ni zaplatit. Ovlivňuje ji i kvalita vašich stránek, která vstupuje do hodnocení reklamy. Pokud vaše stránky obsahují klíčová slova, na která inzerujete, dosahujete lepší kvality reklamy a vaše PPC inzerce bude levnější.
Jak na expanzi se Shoptetem?
Řiďte se pravidlem „jedna země, jedna doména“. Zákazníci se nebudou cítit nesví, na jakém e‑shopu to vlastně nakupují, a nebudou váhat s odesláním objednávky. Při expanzi je extrémně důležité vystupovat seriózně a důvěryhodně.
V e‑shopu na lokální doméně můžete mít (narozdíl od použití Cizích jazyků pro CS obchod) unikátní produkty a hlavně obsah, rozdílné ceny, daňové sazby a fakturační údaje. Při vstupu na nový trh tak budete moci tvořit e‑shop na míru zvyklostem dané země.
Řešení skladu při expanzi
Pokud plánujete mít pouze jeden centrální sklad (třeba i jen pro začátek) a odtud rozesílat všechny objednávky, 100% oceníte shoptetí Skladové hospodářství. Jedná se o doplněk, který usnadňuje správu skladu/ů. Má spoustu funkcí, například nastavení chování skladovosti, skladové nároky v aktuálních objednávkách, různé přehledy, nástroje pro inventuru, kompletaci objednávek, naskladnění a podobně.
Rozhodnete-li se (hned nebo později) pro více skladů, na doplněk Skladové hospodářství navazuje Synchronizace skladů. S ní zvládnete zobrazovat totožné skladové zásoby na všech svých e‑shopech v reálném čase.
Jak vidíte, Shoptet je pro expanzi e‑shopu do zahraničí jednoznačně vhodným řešením. A tak na něm můžete svoje podnikání postavit hned od začátku. A až přijde čas na rozšíření byznysu do zahraničí, jednoduše pokračujete na systému, na který už jste zvyklí.