Expanze e‑shopu do Španělska: Co byste měli vědět
Objevte potenciál španělského e‑commerce trhu a rozšiřte své podnikání.
Španělsko. To není jen flamenco a tapas. Je to především země s rostoucím e‑commerce trhem a tím i značnou příležitostí pro úspěšnou expanzi českých nebo slovenských e‑shopů právě do této země.
Proč s e‑shopem expandovat do Španělska?
Španělsko je součástí Evropské unie a NATO. Patří mezi jednu z nejnavštěvovanějších zemí světa. Mimo slunečné počasí a písečné pláže však nabízí i mimořádné obchodní příležitosti. Přibližně polovina obyvatel zde totiž nakupuje online. To vede k nárůstu objemu e‑commerce a vzniku ideální příležitosti pro expanzi českých či slovenských e‑shopů na španělský trh. Ten představuje velký potenciál i proto, že e‑commerce konkurence je zde podstatně nižší oproti České republice. Španělský zákazník se navíc v mnohém podobá tomu českému. V e‑shopech nejčastěji nakupuje oblečení a elektroniku, hračky, jídlo a nábytek. To může být pro české e‑shopy velkou příležitostí.
Platba a doprava
Většina spotřebitelů preferuje platbu kartou a platebními bránami - PayPal, Stripe nebo lokální Redsys. Mezi nejpoužívanější dopravce patří státní poštovní společnost Correos, soukromá logistiká společnost SEUR a MRW, nebo mezinárodní DHL, UPS, FedEx, Amazon Logistics, ale také česká Zásilkovna (Packeta).
Právo a administrativa
Je nutné se obeznámit s místními zákony a předpisy týkajícími se elektronického obchodu, spotřebitelských práv a ochrany osobních údajů. Splnění všech legislativních a administrativních povinností je klíčové pro bezproblémový chod e‑shopu.
Zákaznická podpora a jazyk
Španělé milují svůj jazyk. Cesta k úspěchu tedy spočívá nejen v precizním překladu e‑shopu do španělštiny, ale především v kvalitní zákaznické podpoře ve španělském jazyce. Výsledkem je konkureční výhoda, zvýšení reputace a důvěryhodnosti e‑shopu a naopak snížení reklamací či vracení zboží.
Správná strategie pro expanzi e‑shopu do Španělska by měla zahrnovat pečlivou analýzu trhu, adaptaci na místní podmínky a poskytnutí kvalitních služeb.
Tipy na závěr
Španělé používají mobilní zařízení téměř na každém kroku. Oslovte například známé influencery, kteří by vám pomohli s propagací vašeho e‑shopu či zboží.
Španělský trh patří mezi největší e‑commerce trhy v Evropě. Úspěch na španělském trhu ale vyžaduje hluboké pochopení místní kultury, jazyka a zákaznických potřeb Španělů. Nezbytné budou i kvalitní překlady, správně nastavený online marketing, profesionální zákaznická podpora a lokalizace přizpůsobená španělskému kulturnímu prostředí. V případě zájmu nás v NK Expand neváhejte kontaktovat. Firmy, které jsou ochotny investovat čas a zdroje, si snadno otevřou dveře ke španělským zákazníkům a získají na španělském e‑commerce trhu nové zákazníky.