Reverzní logistika jako konkurenční výhoda v zahraničí
Reverzní logistika je častým kamenem úrazu expanze e‑shopu do zahraničí. Navíc vratky jako takové jsou pro většinu e‑shopů noční můrou. Jenže úplně zbytečně. Z reverzní logistiky jde udělat obrovskou konkurenční výhodu. S Retino, novým partnerem NK Expand, ji získáte i vy. Podívejte se, jak s námi mezi e‑shopy zvítězíte.
Bez vratek není žádný e‑shop
Zásadní zlom v online nakupování přinesla nedávná pandemie. Drtivá většina zákazníků si na pohodlnost a rychlost online nákupů snadno (a ráda) zvykla. Jenom v Česku se v roce 2021 zvýšil objem e‑commerce tržeb o 14 %. S růstem nákupů pak roste i objem vratek. Podle statistik Češi vrací více jak každou desátou objednávku. Jakkoli se mohou vratky zdát jako škůdci e‑commerce, lze z nich snadno udělat konkurenční výhodu.
Právě z této skutečnosti vychází služba Retino. Ta e‑shopům nabízí snadné vložení online formuláře, který slouží jako samoobsluha pro zákazníky, umožňuje jednoduše zahájit reklamaci, nebo vrátit zboží.
Po zvolení konkrétní položky se zákazník dostane do předvyplněného formuláře, kam už doplní jen vybrané informace. Nemusí nikam psát ani volat. A e‑shop? Ten může zapomenout na Excel, veškeré řešení reklamací a vratek má dokonale pod kontrolou v přehledné online aplikaci.
Tohle zákazníci chtějí
Standardem, který většina zákazníků očekává, je bezplatná a administrativně nenáročná možnost vrácení zboží. V konkurenčním boji pak jde o nutnost, bez které přijdete o spousty zákazníků. I když se to může zdát nevýhodné, u e‑shopů s možností bezplatného vrácení zboží utrácí zákazníci více jak u konkurentů bez této možnosti. A to klidně i 3× více.
„Řešit management reverzní logistiky svépomocí je kvůli sílícímu konkurenčnímu boji čím dál tím víc časově náročné a finančně nákladnější,“ přibližuje Petr Boroš, CEO & Founder Retino. „Podle statistik například Češi vrací více jak každou desátou objednávku. Očekávají přitom snadný proces. Pár kliknutí do systému a minimální starosti s odesláním. Čím hladší celý proces je, tím větší je pravděpodobnost opětovného nákupu.“
Retino jde v oblasti uživatelského komfortu ještě dál a umožňuje zvolit také dopravu, protože nabízí integrace s největšími dopravci v České republice. E‑shop se sám rozhodne o tom, zdali chce dopravu hradit (na západě již poměrně standardní přístup), nebo platbu nechá na zákazníkovi. Retino podporuje také zpětnou dopravu ze zahraničí.
Pochlubte se spokojeností
92 % zákazníků na e‑shopu nakoupí znovu, pokud nebudou mít s vrácením zboží sebemenší problém. Z toho plyne jediné: zákazník musí být s procesem vrácení zboží maximálně spokojený. Jenže těch, kteří sami od sebe napíšou zpětnou vazbu, je málo. Proto je nutné se jim připomenout a požádat je o hodnocení. Jejich recenze totiž hrají při rozhodování se k nákupu zásadní roli. Přes 90 % zákazníků se do recenzí začte, než zboží nakoupí. A takoví Slovinci si jich přečtou dvakrát tolik. Retino zvyšuje zákaznickou spokojenost tak, že po uzavření případu pošle zákazníkovi dotazník spokojenosti. E‑shop tak uvidí, co se povedlo a co ne. Nejlepší e‑shopy získávají certifikát Bezproblémové reklamace, který si mohou vystavit na webu.
Pro každý e‑shop je management reverzní logistiky zásadní součástí celého podnikání. Při expanzi do zahraničí je jeho excelentní zvládnutí o to důležitější. I díky němu oslovujete nové zákazníky a udržujete ty stávající. Outsourcingem reverzní logistiky u Retino nabídnete svým zákazníkům přesně takové možností vrácení zboží, které očekávají. A chtějí. Budete trendy, budete před konkurencí.