Jak získat maďarské nebo německé telefonní číslo
Plánujete se svým e‑shopem expandovat do zahraničí a chcete úspěch podpořit kvalitní zákaznickou podporou? Pak asi uvažujete o zákaznické lince dostupné na lokálním telefonním čísle. Aby na zákazníky e‑shopu v dané zemi působila důvěryhodně a nebáli se na ni volat.
E‑shopy expandující z Česka do zahraničí se stále častěji zajímají o možnosti zřízení cizojazyčné zákaznické podpory. Součástí této služby je i otázka pořízení lokálního telefonního čísla. Dnes se tedy podíváme na možnosti nákupu telefonních čísel v Německu a Maďarsku. Jedná se totiž o země, kam nyní české e‑shopy míří nejčastěji.
Zákaznická podpora jako základ úspěšné expanze e‑shopu do zahraničí
Kvalitní zákaznická podpora je základem úspěchu téměř každého e‑shopu. Ať už e‑shop prodává jen v ČR nebo i v zahraničí. Míra a způsob využívání zákaznické linky se liší země od země. V Německu zákazníci preferují e‑mail a psanou komunikaci, telefon využívají spíše v případech, kdy potřebují opravdu rychlou odpověď. V Maďarsku, Rumunsku, Polsku a dalších východoevropských zemích zase lidé preferují telefonický kontakt.
Aby však zákaznická podpora skutečně fungovala a pomáhala e‑shopu nové zákazníky získávat, musí splňovat tyto 3 požadavky:
- Zákaznická linka musí být dostupná na lokálním telefonním čísle. Jinak bude na zákazníky e‑shopu působit nedůvěryhodně. Vzpomeňte si na všechny ty články v médiích o podvodných zahraničních číslech, na které zavoláte a operátor vám za toto volání naúčtuje částku ve výši dovolené v Karibiku. Nečekejte, že super obezřetný Němec nebo i méně obezřetný Maďar budou volat na české telefonní číslo. Tak to prostě nefunguje.
- Zákaznickou podporu musí poskytovat rodilí mluvčí daného jazyka. I národy, u kterých je znalost angličtiny jako druhého jazyka v populaci rozšířená (například Němci), preferují komunikaci ve svém rodném jazyce. U Maďarů, Poláků, Rumunů nebo Bulharů je znalost angličtiny nebo němčiny jen velmi omezená a výrazně nadpoloviční většina populace těchto zemí se nedomluví jinak než svým rodným jazykem. V zahraničním call centru e‑shopu tak musí sedět rodilí mluvčí těchto jazyků. Jinak to fungovat nebude.
- V zahraničním call centru e-shopu musí sedět „ti správní lidé“. A kdo jsou tito správní lidé pro poskytování zákaznické podpory v zahraničí? Jsou to především lidé, které baví komunikovat s dalšími lidmi, pomáhat zákazníkům s výběrem produktů, umět citlivě poradit nebo mít schopnost empatie a pochopení pro nakupujícího. Detailně se správnému výběru lidí pro zákaznickou podporu věnujeme v článku Výběr správných osob do týmu zahraniční zákaznické podpory.
Splnit hned první podmínku a získat pro zahraniční zákaznickou linku místní telefonní číslo ale nemusí být tak snadné, jak se může na první pohled zdát. Řada zemí v rámci boje s terorismem zakázala anonymní nákup telefonního čísla. V jiných zemích šli ještě dál a umožňují pořízení telefonního čísla pouze osobám, které jsou občany daného státu nebo zde mají alespoň trvalé nebo přechodné bydliště. U firem je většinou vyžadováno sídlo na území státu. To platí i pro zmiňované Německo nebo Maďarsko. V Maďarsku jsou pravidla o něco mírnější, stačí i provozovna (kanceláře, sklad aj.)
Pořízení maďarského telefonního čísla pro zákaznickou podporu v maďarštině
Pro nákup maďarského telefonního čísla pro firemní účely je ze strany objednatele nutné splnit podmínku prokázání působení v Maďarsku na lokální maďarské adrese. Lze ji doložit jedním z následujících dokumentů:
- výpis z obchodního rejstříku prokazující sídlo na území Maďarska
- faktura za energie (voda, elektřina, plyn) vztahující se k pronájmu v Maďarsku
- výměr daně z nemovitosti v Maďarsku
- doklad o pronájmu nemovitosti v Maďarsku
- list vlastnictví k nemovitosti v Maďarsku
Pokud tedy nemáte v Maďarsku sídlo firmy, nevlastníte zde nemovitost nebo zde nemáte alespoň pronajatou kancelář nebo sklad, pořízení maďarského telefonního čísla ani nezkoušejte.
Pořízení německého telefonního čísla pro zákaznickou podporu v němčině
Německá legislativa je ještě přísnější než ta maďarská a nákup německého čísla přísně reguluje. Pro nákup vyžaduje doklad o identitě právnické osoby (lze vyřešit výpisem z obchodního rejstříku) a stejně jako v Maďarsku i prokázání působení na lokální německé adrese. To je možné doložit dvěma způsoby:
- výpisem z obchodního rejstříku, který prokazuje sídlo firmy na území Německa
- živnostenským oprávněním (výpisem z živnostenského rejstříku), které prokazuje působnost na lokální německé adrese.
Zákaznická podpora jako služba
Jsou pro vás podmínky pro nákup zahraničního telefonního čísla nesplnitelné nebo neúměrně finančně náročné? Nezoufejte. Řešením je objednat si cizojazyčnou zákaznickou podporu jako službu účtovanou na měsíční bázi. Dodavatel všechny nutné podmínky splní za vás.
Kvalitní zahraniční call centrum poskytuje balíčky, které jsou vhodné pro začínající i rozběhnuté e‑shopy. Pokud na nový trh teprve vstupujete, bude míra využití zákaznické podpory nízká a hodí se vám tak balíček zahrnující například jen 50 komunikací. To je pro většinu začínajících e‑shopů dostačující.
Pokud už jste ale v nové zemi etablovaní, prodeje vám fungují a zákaznická linka bude vyřizovat stovky komunikací měsíčně, je na místě přemýšlet o množstevní slevě nebo dokonce více operátorech pro daný jazyk.
Výhodou je i možnost zákaznickou podporu „utlumovat“ v okurkové sezóně, nebo ji naopak posilovat v období Black Friday nebo před Vánocemi. Vše je věcí domluvy mezi vámi a poskytovatelem podpory.
Největší výhodou nakupované zákaznické podpory je absence starostí, které její zřízení a provoz znamenají. Ať už se jedná o zaškolování operátora, jeho trénink a rozvoj, údržbu systémů nebo zajišťování náhrady v případě nemoci nebo dovolené. Vy se díky tomu můžete soustředit na to, co vám jde nejlépe. A to je váš byznys.