Na webináři jsme předali 9 tipů pro expanzi e‑shopů do zahraničí
Trend e‑commerce neustále roste. Po úspěchu e‑shopu na domácím trhu se nabízí další krok: expanze do zahraničí. Vstup na nový trh vyžaduje odborné znalosti, o které se zajímá stále více e‑shopů. Jak zajistit, aby váš e‑shop působil na rodilé mluvčí autenticky? Právě to bylo tématem našeho webináře, který jsme pořádali ve spolupráci s Upgates.
Už od roku 2014 v NK Expand pomáháme klientům expandovat s vlastním e‑shopem do zahraničí. Od té doby jsme se vypracovali mezi přední české specialisty v oboru. Pomohli jsme stovkám velkých i malých e‑shopů prorazit na žádané zahraniční e‑commerce trhy. Mezi naše dlouhodobé klienty patří například Aria Pura, která s námi expandovala do Německa a Maďarska, mezinárodní prodejce spodního prádla Trenýrkárna nebo mezinárodní online knihkupectví Libristo, kterému jsme pomohli vstoupit na bulharský a chorvatský trh. Za úspěchy našich klientů stojí tým rodilých mluvčích, SEO a PPC specialistů, se kterými spolupracujeme napříč 16 zeměmi Evropy.
Expanze e‑shopů do zahraničí je momentálně žhavým tématem pro spoustu majitelů e‑shopů, marketingových specialistů a manažerů z e‑commerce světa. Obzvláště kvůli přesycení českého e‑commerce trhu. Proto jsme se společně s naším partnerem Upgates rozhodli uspořádat webinář o tom, na co je potřeba před vstupem na nový trh myslet.
"Během přípravy webináře jsme si říkali: Co bychom jako e‑shopaři potřebovali slyšet, abychom se v celém procesu expanze do zahraničí zorientovali jednoduše?" Každý z kroků celého procesu je totiž důležitý a je tak potřeba se na něj opravdu pečlivě zaměřit. "Chtěli jsme proces expanze ukázat na reálných příkladech z praxe na základě zkušeností s expanzí našich klientů,“ přibližuje Lukáš Kadidlo, spolumajitel NK Expand. „To bylo totiž hlavním cílem celého webináře; předat posluchačům informaci, že úspěšná expanze do zahraničí je komplexní proces vyžadující pečlivou přípravu.“
Nakonec jsme celý proces expanze shrnuli do 9 tipů, které jsme na webináři představili na reálných příkladech našich klientů. Jaká témata jsme na webináři rozebrali?
-
Kdy je ten správný čas zahájit expanzi do zahraničí
-
Jak na detailní průzkum zahraničního trhu a konkurence
-
Sladění obchodních podmínek se zahraniční legislativou
-
Na co si dát pozor při analýze zahraničních klíčových slov
-
SEO překlad a lokalizace webu
-
Ověření UX zahraniční verze e-shopu
-
Zákaznická podpora v cizím jazyce
-
Jak se propsat k obsahu, který prodává
-
Proč navazovat business partnerství v zahraničí
„V NK Expand spolupracujeme s marketingovými specialisty a současně rodilými mluvčími země, do které náš klient se svým e‑shopem expanduje. Jsou to právě rodilí mluvčí, kdo znají návyky v dané zemi nejlépe, a proto dovedou přizpůsobit celý SEO překlad a UX e‑shopu tak, aby na zákazníky působil zcela autenticky. V dalších marketingových disciplínách jako jsou například PPC kampaně a správa sociálních sítích, využíváme jejich znalostí domácího trhu,“ uzavírá Jiří Neužil, druhý spolumajitel NK Expand.
Takže na co si dát při expanzi do zahraničí pozor? Mrkněte na záznam našeho webináře. Jsme si jistí, že přibližně hodina záznamu vám vše, co s expanzí e‑shopu do zahraničí souvisí, opravdu srozumitelně objasní.
ZÁZNAM WEBINÁŘE: 9 TIPŮ PRO ÚSPĚŠNOU EXPANZI DO ZAHRANIČÍ
SHRNUTÍ TIPŮ Z WEBINÁŘE: NA CO NEZAPOMENOUT PŘI VSTUPU NA NOVÝ TRH?
Tak co, bylo to užitečné? Když si u vaší vlastní expanze do zahraničí nebudete s něčím vědět rady, kdykoliv se na nás obraťte. V NK Expand vám rádi podáme pomocnou ruku a zajistíme, že váš e‑shop bude na zahraniční zákazníky působit důvěryhodně. A že celá expanze bude úspěšná.