6 chyb, kterých se vyvarovat při expanzi e‑shopu do zahraničí

Při vstupu vašeho e‑shopu na zahraniční trh zdaleka nestačí jen obeznámit se s obchodními podmínkami a legislativou dané země. Firmy mnohdy zapomínají na další specifika cílového trhu i celého procesu. Co tedy bývá příčinou neúspěchu? Přečtěte si naše tipy, na co si dát pozor.

Rozběhnutí úspěšného e‑shopu v cizině je tvrdý oříšek, který však stojí za to rozlousknout. Aktuálně přesycený trh české e‑commerce ukazuje, že právě teď je správný čas expandovat do dalších zemí.

 

Neplatí to zdaleka jen pro velké firmy, také malé a střední e‑shopy mohou z takového kroku profitovat, pokud se expanze provede správně. Na základě letitých zkušeností v oblasti jsme pro vás sepsali nejobvyklejší omyly, kterých se podnikatelé dopouštějí.

1. Podcenění časové náročnosti expanze

Můžete mít nejlepší markeťáky z České republiky, ale jejich výkonnost, například v Maďarsku, nemusí být vůbec tak vysoká. Je to dáno jinými nákupními zvyky a způsobem komunikace. Lokální publisheři vědí přesně, jak napsat článek nebo recenzi pro jejich čtenáře.

2. Opomenutí průzkumu trhu a konkurence

Zvyklosti nákupního chování online zákazníků se v jednotlivých zemích liší. Před spuštěním e‑shopu si proto nechte vypracovat analýzu vašeho vysněného trhu. Zaměřte se především na informace o místních uživatelích internetu, konkurenci a nákupním chování vaší cílové skupiny.

3. Automatické překlady bez klíčových slov

Strojové překlady rozhodně nepůsobí důvěryhodně ani profesionálně. Kromě toho vám neumožní chytře v textu využít klíčová slova, která jsou v dané zemi součástí vyhledávacích dotazů zákazníků při online hledání vámi nabízených produktů. Bez dobrého SEO překladu vyhledávače jen stěží zobrazí vaše zboží na prvních místech, takže šance, že si vás zákazník najde je mnohem menší.

4. Zanedbání lokalizace e‑shopu

Chcete‑li autenticky znějící a důvěryhodný web, nemůžete opomenout ani zdánlivé detaily. Není například vhodné uvádět telefonní číslo v českém ani jiném špatném formátu. Také nabízení způsobů dopravy by mělo být v souladu s praxí na zahraničním trhu (ta nemusí být stejná jako v Česku nebo na Slovensku). Kámen úrazu mohou představovat i nevhodně zvolené platební metody, které nezohledňují preference zahraničních zákazníků.

5. Zákaznická podpora v jiném než rodném jazyce cílové skupiny

Komunikační kanály zákaznické podpory, které nejsou dostupné v místním jazyce působí podezřele. Na konkurenceschopném e-shopu by neměly chybět kontaktní údaje jako je telefonní číslo s lokální předvolbou, které spojí zákazníka s podporou hovořící jeho jazykem. To samé platí i pro psanou komunikaci.

6. Expanze na několik trhů zároveň

Je lepší expandovat s rozvahou a promyšlenou strategií. Pro začátek zvažte všechna důležitá kritéria a vyberte si jeden ideální trh pro vaše podnikání. S nabytými zkušenostmi se budete moct později snadněji přeorientovat na další země.

Že to zní náročně? Naši čeští SEO a PPC specialisté a rodilí mluvčí v jednotlivých zemích, se postarají, aby váš web působil na zahraniční zákazníky spolehlivě. Kontaktujte nás a nemusíte se obávat, že by některá ze zmíněných chyb bránila úspěšnému chodu právě vašeho e‑shopu.

Případové studie

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Zavolejte nám

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Napište nám e‑mail

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí