Proč je analýza klíčových slov při expanzi e‑shopu do zahraničí důležitá?
Jste úspěšným provozovatelem e‑shopu na českém trhu a uvažujete nad expanzí do zahraničí? Přemýšlíte, jak v zahraničí získat nové zákazníky?
Přečtěte si, proč je analýza klíčových slov v cizím jazyce nezbytnou součástí každé úspěšné expanze e‑shopu do zahraničí.
Co je to analýza klíčových slov?
Analýza klíčových slov je jedním ze základních stavebních kamenů online marketingu. Jedná se o proces, během kterého SEO specialista zjišťuje, jaká relevantní slova a klíčové fráze zadávají uživatelé internetu do vyhledávačů při vyhledání produktů nebo značky. Nejčastějším výstupem analýzy klíčových slov je kontingenční tabulka, která obsahuje seznam relevantních klíčových slov a frází včetně jejich hledanosti, míry konkurence, ceny za proklik a dalších užitečných informací.
Proč je analýza klíčových slov v cizím jazyce při expanzi do zahraničí tak důležitá?
Díky analýze klíčových slov zjistíte, pod jakými vyhledávacími dotazy zákazníci v dané zemi vyhledávají v prostředí internetu vámi nabízené produkty. Získáte tak cenná data pro SEO optimalizaci vašeho e‑shopu a pro efektivní plánování online marketingových aktivit. Optimalizovaný e‑shop dosahuje výrazně lepších výsledků v organickém vyhledávání na internetu a zvyšuje návštěvnost e‑shopu, proto je správné SEO nastavení e‑shopu na zahraničním trhu nezbytné pro jeho úspěšný růst a získávání nových zákazníků.
Co vše analýza klíčových slov odhalí:
- identifikace relevantních klíčových slov v daném jazyce
- četnost používání relevantních klíčových slov v dané zemi
- konkurenční schopnost klíčových slov
- trendy v používání klíčových slov na lokálním trhu
- výrazy, pod kterými se zobrazí váš e‑shop ve vyhledávačích a jakou pozici zaujímá (v rámci následné kontrolní činnosti)
Je libo praktickou ukázku využití analýzy klíčových slov?
Užitečnost cizojazyčné analýzy klíčových slov při expanzi e‑shopu do zahraničí lze demonstrovat na následujícím příkladu:
Provozovatel českého e‑shopu prodává zařízení pro hráče počítačových her a rozhodne se expandovat na Slovensko.
- Klíčové slovo v češtině: herní křeslo
- Klíčové slovo ve slovenštině: herné kreslo
Výraz „herné kreslo“ je ve slovenštině správných překladem českého výrazu „herní křeslo“. Jenže slovenští zákazníci na internetu mnohem častěji hledají výraz „herná stolička“. Zatímco výraz „herné kreslo“ má průměrnou měsíční hledanost 2 400, výraz „herná stolička“ má hledanost 5 400. To je více než dvakrát tolik! Z pohledu SEO optimalizace je tak pro e‑shop mnohem výhodnější používat výraz „herná stolička“.
Výše uvedený příklad ukazuje, proč je při procesu tvorby cizojazyčné analýzy klíčových slov nezbytná spolupráce SEO specialisty a lingvisty, který je rodilým mluvčím země, do které se svým e‑shopem hodláte expandovat.
Jak můžete analýzu klíčových slov využít?
Při expanzi e‑shopu do zahraničí využijte analýzu klíčových slov v cizím jazyce jako cenný nástroj při celé řadě činností. Patří mezi ně například:
- tvorba architektury (struktury) webového prostředí e‑shopu
- tvorba vstupních stránek (tzv. landing pages) e‑shopu
- nastavení URL adres
- optimalizace obsahu e‑shopu
- vytvoření funkční obsahové strategie a průběžná tvorba cizojazyčného obsahu
- vytvoření PPC reklam
- překlad a následná lokalizace e‑shopu
- plánování nabídky produktů
Klíčová slova nezapomeňte implementovat i do veškerých webových textů:
- nadpisy
- popisy kategorií
- produktové popisky
- metadata (title, description)
- blogové články, newsletter
- direct mailing
Vyplatí se investice do analýzy klíčových slov?
Zpracování cizojazyčné analýzy klíčových slov je komplexní a časově náročný proces. Skládá se ze sběru relevantních dat, které se dále analyzují z hlediska relevantnosti, četnosti vyhledávání, míry konkurence a další parametrů. Výsledná data pak SEO specialista segmentuje podle struktury e‑shopu a v souhrnné zprávě interpretuje zjištěné výsledky tak, aby byly závěry analýzy srozumitelné a snadno se s nimi pracovalo.
Investice do cizojazyčné analýzy klíčových slov vám zajistí lepší umístění ve vyhledávačích, vyšší návštěvnost e‑shopu a lepší dosažené konverzní poměry návštěvník / objednávka. Proto je kvalitně provedená analýza klíčových slov v cizím jazyce nezbytným základem při plánování úspěšné expanze vašeho e‑shopu do zahraničí.
Specialisté v NK Expand se na cizojazyčné analýzy klíčových slov dlouhodobě specializují. Kontaktujte nás pro bližší informace.