Webinář o hlavních zásadách efektivní expanze e‑shopu
Kdy se vyplatí zboží prodávat přes online tržiště a kdy přes vlastní e‑shop? A hlavně ‑ jak při expanzi ušetřit a automatizovat celý proces? Na tyto i další otázky se zaměřil webinář od BaseLinkeru ve spolupráci s námi.
Náš partner, BaseLinker, je integrační e‑commerce platforma, která dokáže odbavit celý objednávkový proces včetně automatizace. S jejím CEO, Radkem Kloudou, jsme se tentokrát podívali podrobně na to, jak začít v zahraničí prodávat co nejefektivněji. Mimo jiné se dozvíte o výhodách a nevýhodách marketplaces. Online tržiště jsou totiž oblíbeným startovním místem pro expandující e‑shopaře a na poli e‑commerce čím dál tím dominantnějším hráčem.
Webinář objasňuje některé základní pojmy a procesy jako:
- automatizace a centralizace
- propojení s e‑shopy a listing nabídek
- napojení na marketplaces
- balení, doprava a fulfillment
- data, IT landscape a jejich optimalizace
- úprava produktových dat a hromadné překlady
Klienti by si měli před expanzí podle Radka Kloudy nejdříve položit (a zodpovědět) některé klíčové otázky:
„V prvé řadě je to důvod. Je to vyprodání skladů nebo test toho, jak se budou prodávat konkrétní produkty? Chci zjistit, jak se chovají spotřebitelé, jak se chová konkurence, jaká je cenotvorba? Nebo jestli na trh vstupuji za účelem dlouhodobé expanze nebo tam plánuji zavést výrobu svých produktů?“
Tyto a další aspekty jsou důležité pro výběr správného přístupu k expanzi. Není vyloučeno, že klienti si časem k jednomu způsobu přiberou další – například, že prodej přes marketplace rozšíří i o vlastní e‑shop. Vždycky ale platí, že je dobré „nepřepálit start.“
Mrkněte i na naše ostatní webináře, v nichž najdete další tipy pro efektivitu a automatizaci e‑shopů při expanzi nebo triky, které udělají váš internetový obchod důvěryhodnějším i v cizině.