Klíčová pravidla pro úspěšnou zákaznickou podporu v zahraničí
V společném článku s naším partnerem SupportBox jsme se zaměřili na význam zákaznické podpory při expanzi a na to, jakým způsobem může pozitivně ovlivnit váš úspěch na nových trzích. V třech důležitých krocích jsme shrnuli vše potřebné, co je o zákaznické podpoře při expanzi do zahraničí nutné znát.
Jako agentura, která se věnuje expanzi e‑shopů do zahraničí, jsme si plně vědomi náročnosti této operace pro mnohé e‑shopy, a jsme přesvědčeni, že právě kvalitní zákaznická podpora v daném jazyce je klíčovým prvkem získání si zákazníků na svoji stranu. Při expanzi na nové trhy je totiž nejen důležité nabídnout kvalitní produkty či služby, ale také se postarat o to, aby se zákazníci cítili dobře a bezpečně, a to i v komunikaci s vaší firmou.
1. Kvalitní systém pro správu zákaznické podpory
Kvalitní systém při péči o zákazníky je nezbytným pilířem úspěchu e-shopu. Vzhledem k intenzivní konkurenci na trhu jsou očekávání zákazníků neustále vyšší. Rychlé a efektivní řešení jejich potíží se stalo standardem, a pokud e-shop nedodržuje tento přístup, zákazníci se obrátí jinam. Profesionální helpdesk systém vám umožní uspokojovat potřeby vašich zákazníků efektivněji, což povede ke zvýšení jejich loajality a odhalení skrytého prodejního potenciálu spojeného s výbornou zákaznickou péčí.
Jaké jsou výhody využívání systému při péči o zákazníky:
- zlepšení komunikace se zákazníky,
- přístup k detailním statistikám,
- automatizace určitých prací,
- a mnoho dalších…
Více se dozvíte v článku na blogu našeho partnera Supportbox.
2. Kompetentní operátoři zákaznické podpory
Samotní operátoři zákaznické podpory jsou klíčovými hráči při rozšiřování e-shopu do zahraničí. Jejich profesionální přístup a schopnost efektivně komunikovat s mezinárodními zákazníky jsou zásadní pro úspěšnou expanzi. Díky dobrému zaškolení jsou schopni dobře rozumět sortimentu produktů a specifickým potřebám cizích zákazníků. Reportingy, které generují, umožňují monitorovat výkonnost týmu a identifikovat oblasti, kde je třeba zlepšit služby. Důležité je také, aby byli operátoři dostupní i mimo běžnou pracovní dobu, aby mohli rychle reagovat na otázky a požadavky zákazníků napříč časovými zónami. To všechno přispívá k vytvoření pozitivního dojmu u zákazníků a k úspěšnému vstupu na mezinárodní trhy.
3. Důvěryhodnost e‑shopu
Pro e‑shopy, které expandují na mezinárodní trhy, je klíčové mít lokální telefonní číslo a lokální vzhled svého e‑shopu z několika důvodů. Lokální telefonní číslo umožňuje zákazníkům z daného regionu snadný a cenově dostupný kontakt, což zvyšuje jejich důvěru a komfort při nákupu. Lokální vzhled e‑shopu, včetně jazyka, měny a kulturních specifik, zase vytváří dojem personalizovaného a přizpůsobeného prostředí pro zákazníky v daném regionu, což může zvýšit konverzi a loajalitu zákazníků. Celkově tato lokální přítomnost pomáhá e‑shopům lépe reagovat na potřeby a očekávání zákazníků na nových trzích a získat si jejich přízeň.
Více o této problematice si můžete přečíst na blogu SupportBoxu – systému pro efektivní zákaznickou podporu.