Expanze e‑shopu do Švýcarska
Třešnička na e‑commerce dortu
Švýcarsko sice není členem EU ani EHP, ale udržuje silný závazek k volnému obchodu. Patří mezi devět nejbohatších zemí světa podle HDP, úměrně vysoká je tomu i kupní síla Švýcarů. V e‑shopech přitom velmi často nakupuje až 90 % švýcarské populace.
PROČ S E‑SHOPEM EXPANDOVAT DO ŠVÝCARSKA?
Vysoká kupní síla, online přitom pravidelně nakupuje více než 90 % Švýcarů. Mezi další benefity patří rozvinutá e‑commerce, geografická blízkost vůči Česku a rostoucí obliba nakupování v zahraničních e-shopech.
VELMI ROZVINUTÁ ŠVÝCARSKÁ E‑COMMERCE
Tržby e‑commerce by měly setrvale růst průměrně o 10,53 % i v dalších letech. Očekává se, že objem švýcarského e‑commerce trhu dosáhne do roku 2029 objemu 22,06 miliard USD.
VYSOKÁ KUPNÍ SÍLA A VYSPĚLÁ INFRASTRUKTURA
Velmi atraktivní trh pro e‑commerce ‑ švýcarští spotřebitelé rádi nakupují online a aktivně přitom využívají zahraniční e‑shopy. Rozvinutá infrastruktura přitom snadno umožňuje efektivní doručování zásilek.
NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI DO ŠVÝCARSKA POZOR?
Vysoká kupní síla obyvatelstva s sebou nese i určitá rizika. Počítat je třeba s vyšší mírou konkurence, která bude mít vliv na náklady spojené s online marketingem e‑shopu. Kromě Google Ads a dalších běžných reklamních kanálů je ve Švýcarsku vhodné přemýšlet i nad využitím oblíbených zbožových srovnávačů – nejznámějším je asi švýcarský Toppreise.ch.
Ačkoli není nezbytně nutné mít účet u švýcarské banky, jeho otevření může e-shopu přinést řadu výhod. Místní účet usnadňuje transakce ve švýcarských francích (CHF), zvyšuje důvěryhodnost e-shopu a snižuje poplatky spojené s převodem měn. Nezapomeňte přitom ani na nastavení cen produktů ve švýcarské měně.
Země má 26 autonomních kantonů a tři úřední jazyky: němčinu, francouzštinu a italštinu. Jazykové roztříštěnosti se ale neobávejte, naopak ji využijte ve svůj prospěch. Překlad e‑shopu do němčiny využijete i pro expanzi vašeho e‑shopu do Německa a Rakouska. Francouzštinu můžete využít i pro expanzi do Francie, italské texty se vám budou zase hodit v případě expanze e‑shopu do Itálie.
Kromě prodeje přes vlastní e‑shop je vhodné zvážit i prodej přes některé z online tržišť, které ve Švýcarsku působí. Nabízí se například platformy Digitec.ch, Amazon.de, Nespresso.com nebo Brack.ch. Při prodeji přes vlastní e‑shop nezapomeňte na vhodně zvolenou švýcarskou doménu e‑shopu, dokonalou optimalizaci e‑shopu pro mobilní zařízení (většina aktivně používá chytrý mobil) nebo efektivní naceňování s ohledem na kupní sílu obyvatel.
U cenové strategie však mějte na paměti, že Švýcaři jsou sice bohatý národ, velmi rádi ale nakupují u zahraničních e-shopů právě z důvodu nižší ceny. Dalšími důvody jsou větší výběr a rostoucí dostupnost a spolehlivost zahraničních online prodejců.
Průzkum švýcarského e‑commerce trhu, vaší švýcarské konkurence a další informace, na co si dát při expanzi e‑shopu do Itálie pozor, vám rádi připravíme na míru.
PROČ EXPANDOVAT DO ŠVÝCARSKA S NK EXPAND?
KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?
Trenýrkárna / Nedeto
Průzkumy trhu, analýzy klíčových slov, SEO překlady a lokalizace, zákaznická podpora. Prostě kompletní expanze pro Trenýrkárnu a jejich značku Nedeto po téměř celé Evropě.
Kulina
Kulině jsme během tří let pomohli obsadit všech 27 evropských trhů. Nyní se staráme o jejich zákaznickou podporu.
Herbatica
Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.