Expanze e‑shopu na Slovensko
Příležitost na dosah ruky!
Slovensko je historicky, kulturně a jazykově úzce spjaté s Českem. Díky dynamické ekonomice patří mezi nejryhleji roustoucí země ve střední Evropě. Slovenský e‑commerce roste každý rok o více než 10 % a další růst se očekává i v budoucnu.
PROČ S E‑SHOPEM EXPANDOVAT NA SLOVENSKO?
První volba pro české e‑shopy kvůli podobnosti trhů a nákupním zvyklostem zákazníků. Dalšími výhodami jsou nízká konkurence, jazyková výhoda a kulturní i historická blízkost.
RŮSTOVÝ POTENCIÁL
Očekává se, že mezi lety 2024 a 2029 bude roční tempo růstu na slovenském e‑commerce trhu činit průměrně 9,08 %, což povede k odhadovanému objemu trhu 3,28 miliardy USD do roku 2029.
NÍZKÁ MÍRA KONKURENCE
Slovenský e‑commerce trh je méně saturovaný než ten český. To poskytuje českým e‑shopům příležitost pro získání většího podílu na trhu s nižšími náklady na marketing.
NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI NA SLOVENSKO POZOR?
I přes jazykovou podobnost češtiny a slovenštiny dávají Slováci přednost komunikaci ve svém jazyce. Webové stránky e‑shopu by měly být proto lokalizovány do slovenštiny. Důvěryhodnost e‑shopu také zvyšuje zákaznická podpora ve slovenštině, dostupnost na lokálním telefonním čísle a uvádění cen produktů a dopravy v EUR.
Na Slovensku jsou sice stále populární platby na dobírku, ale růst zaznamenávají především platby kreditními kartami VISA (82,6 %) a Mastercard (81,9 %) a bankovní převody.
Největším hráčem na slovenském e‑commerce trhu je Alza.sk. Dominantí pozici mezi logistickými partnery má společnost Packeta (Zásielkovňa, 46,5 %). Menší, ale stále významné podíly mají Slovenská pošta, DPD, GLS a Slovak Parcel Service.
Průzkum slovenského e‑commerce trhu, vaší slovenské konkurence a další informace, na co si dát při expanzi e‑shopu do Itálie pozor, vám rádi připravíme na míru.
PROČ EXPANDOVAT NA SLOVENSKO S NK EXPAND?
KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?
Trenýrkárna / Nedeto
Průzkumy trhu, analýzy klíčových slov, SEO překlady a lokalizace, zákaznická podpora. Prostě kompletní expanze pro Trenýrkárnu a jejich značku Nedeto po téměř celé Evropě.
Kulina
Kulině jsme během tří let pomohli obsadit všech 27 evropských trhů. Nyní se staráme o jejich zákaznickou podporu.
Herbatica
Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.