Expanze e‑shopu do Belgie
Křižovatka evropské e‑commerce
Belgie je zemí, ve které se střetávají různé kultury a jazyky. Současně je však jedinečným a rozmanitým trhem, který patří mezi rychle rostoucí trhy v Evropě. Stává se tak jedním z klíčových hráčů evropské e‑commerce s velkým potenciálem do budoucna.
PROČ S E‑SHOPEM EXPANDOVAT DO
BELGIE?
Vysoká kupní síla, strategická poloha, stabilní ekonomika, dynamicky rostoucí e‑commerce trh, vyspělá infrastruktura a blízkost k dalším vyspělým e‑commerce trhům.
RYCHLÝ RŮST BELGICKÉ E‑COMMERCE
E‑commerce trh v Belgii roste s očekávanými přijmy 14,16 miliard USD do roku 2029 a ročním tempem 9,31 %. Mezi oblibené segmenty patří především hobby a volný čas, móda, elektronika a potraviny.
ATRAKTIVNÍ A STABILNÍ TRH S POTENCIÁLEM DO BUDOUCNA
Belgický trh je i přes svou malou velikost vysoce stabilní, spolehlivý a jeho velký důraz na kvalitu a zákaznickou spokojenost z něj činí atraktivní a perspektivní destinaci pro zahraniční e‑shopy.
NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI DO BELGIE POZOR?
Belgie je zemí dvou hlavních jazyků ‑ nizozemštiny (vlámštiny) a francouzštiny. E‑shop je nezbytné provozovat zejména v těchto dvou jazycích, aby byly osloveny obě hlavní části belgické populace. Dalším rozšířeným jazykem je němčina, která je dokonce třetím úředním jazykem Belgie.
Belgičtí spotřebitelé kladou důraz na cenovou dostupnost a pohodlí, přičemž často využívají možnosti porovnávat ceny napříč online a offline prodejci. Při nákupech oceňují kvalitu a jsou ochotni za ni zaplatit, ale také očekávají vysokou úroveň zákaznického servisu. Stále více nákupů je uskutečňováno přes mobilní zařízení, proto je důležité mít perfektně responzivní e‑shop i webové stránky.
Mezi vlámsky a francouzsky mluvící populací se liší preferované platební metody. Doporučujeme tedy nabídnout ty obecně neojblíbenější. Zejména Bancontact, platby kreditními a debetními kartami a platby přes PayPal. Roste také obliba digitálních peněženek a metod jako Sofort nebo Buy Now, Pay Later (BNPL).
Belgičtí zákazníci mají vysoká očekávání i v oblasti doručování. Preferují možnost výběru z více metod, jako je doručení domů, do výdejního místa nebo boxu, přičemž důraz kladou na rychlé a spolehlivé doručení a udržitelnost.
Belgický trh je domovem několika silných e‑commerce hráčů, jako jsou Bol.com, Coolblue.be, Amazon.fr a Zalando.be. Je tedy důležité mít dobře zpracovanou strategii, jak se na belgickém trhu prosadit. Velmi častou strategií je současný prodej přes vlastní e‑shop a belgický Amazon. Tato strategie je však vhodná jen pro určitý sortiment.
Průzkum belgického e‑commerce trhu, vaší belgické konkurence a další informace, na co si dát při expanzi e‑shopu do Belgie pozor, vám rádi připravíme na míru.
PROČ EXPANDOVAT DO BELGIE S NK EXPAND?
KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?
Trenýrkárna / Nedeto
Průzkumy trhu, analýzy klíčových slov, SEO překlady a lokalizace, zákaznická podpora. Prostě kompletní expanze pro Trenýrkárnu a jejich značku Nedeto po téměř celé Evropě.
Kulina
Kulině jsme během tří let pomohli obsadit všech 27 evropských trhů. Nyní se staráme o jejich zákaznickou podporu.
Herbatica
Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.