Expanze e‑shopu do Česka
Ráj e‑shopů
Česká republika je skutečným e‑commerce rájem, kde rostoucí počet e‑shopů přitahuje stále více zákazníků. Dominují hráči jako Alza, Rohlík, Mall či Notino. Navzdory silné konkurenci však česká e‑commerce stále skýtá skvělé šance i pro nové e‑shopy.
PROČ S E‑SHOPEM EXPANDOVAT DO ČESKA?
Dynamický růst e‑commerce, efektivní logistika, obliba digitálních plateb a nákupů přes mobilní aplikace. To vše dělá z české e‑commerce skvělou příležitost pro další růst e‑shopů.
RYCHLÝ RŮST E‑COMMERCE
Obrat české e‑commerce každoročně strmě stoupá. Online nákupy ale stále tvoří jen asi 10 % trhu, což představuje velký prostor pro další růst.
ATRAKTIVNÍ CÍL PRO EXPANZI
Rychlý růst e‑commerce trhu, obliba Čechů v mobilním nakupování a preference nakupovat u online prodejců usnadňují vstup na český online trh pro nové e‑shopy.
NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI DO ČESKA POZOR?
Při expanzi e‑shopu do Česka je důležité zohlednit, že Česká republika má jeden z nejvyšších počtů e‑shopů na obyvatele, což zvyšuje konkurenci a tlak na kvalitu služeb. Vysoká penetrace internetu nutí místní e‑shopy hledat efektivní řešení a zároveň se odlišovat od velkých hráčů na trhu, jako jsou Alza.cz, Rohlik, Mall nebo třeba Notino.
Jedním z klíčových faktorů pro úspěšnou expanzi e‑shopu do Česka je lokalizace obsahu a služeb. Nestačí jen přeložit webové stránky, ale je nutné přizpůsobit obsah a služby kulturním a jazykovým specifikům českého trhu. Čeští zákazníci preferují lokálně relevantní obsah a personalizované služby, což může e‑shopům pomoci odlišit se od konkurence.
Dále je nezbytné dbát na právní požadavky. E‑shop musí splňovat všechny předpisy týkající se ochrany spotřebitele, reklamací a vrácení zboží. Výhodou je, že splnění těchto požadavků v očích Čechů zvyšuje důvěryhodnost e‑shopu.
Čeští zákazníci hojně využívají srovnávače cen jako jsou Heuréka, Zboží.cz či Glami, což e‑shopy nutí konkurovat nejen kvalitou, ale i cenou. Ta je totiž nejzásadnějším faktorem při rozhodování o nákupu.
Pokud plánujete expanzi na český trh, je důležité tyto faktory zohlednit a připravit se na náročné prostředí s vysokými očekáváními zákazníků.
Průzkum českého e‑commerce trhu, vaší české konkurence a další informace, na co si dát při expanzi e‑shopu do Itálie pozor, vám rádi připravíme na míru.
PROČ EXPANDOVAT DO ČESKA S NK EXPAND?
KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?
Trenýrkárna / Nedeto
Průzkumy trhu, analýzy klíčových slov, SEO překlady a lokalizace, zákaznická podpora. Prostě kompletní expanze pro Trenýrkárnu a jejich značku Nedeto po téměř celé Evropě.
Kulina
Kulině jsme během tří let pomohli obsadit všech 27 evropských trhů. Nyní se staráme o jejich zákaznickou podporu.
Herbatica
Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.