Expanze e‑shopu do Dánska
E‑commerce hvězda Evropy
Dánsko je označováno jako jedna s e‑commerce hvězd Evropy. Zemí, ve které online nákupy nejsou výjimkou, ale pravidlem. Navíc se očekává, že dánská e‑commerce poroste i nadále dynamickým tempem díky vysoké míře digitalizace a inovacím.
PROČ S E‑SHOPEM EXPANDOVAT DO
DÁNSKA?
Dynamický e‑commerce trh, stabilní ekonomické prostředí, vysoká míra digitalizace (88 %), technicky zdatné obyvatelstvo, otevřenost k inovacím a velmi rozvinutá lokální logistická podpora.
DYNAMICKÝ A ROSTOUCÍ E‑COMMERCE TRH
Mezi lety 2024 a 2029 se očekává, že e‑commerce trh v Dánsku poroste celkově o 55,02 %. Tržby z online prodeje budou postupně stoupat až na 11,27 miliardy EUR. Dánská e‑commerce má tak stále kam růst.
VYSOKÁ OBLIBA ONLINE NAKUPOVÁNÍ
Díky opravdu vysoké míře digitalize používá téměř 98 % Dánů internet a z toho 96 % pravidelně nakupuje online. Přitom 41 % spotřebitelů používá k online nákupům mobilní telefon.
NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI DO DÁNSKA POZOR?
Expanze e‑shopu do Dánska je velice lákává. Cesta k úspěchu ale vyžaduje zkušenosti, dostatek financí a opravdu pečlivou přípravu. Dánští spotřebitelé upřednostňují pohodlí a kvalitní zákaznickou podporu, přičemž roste poptávka zejména po udržitelných a ekologicky šetrných produktech.
Míra konkurence mezi e‑shopy je v Dánsku vysoká díky technologické vyspělosti a solventnosti. Na začátku expanze do Dánska tak bude nutné dobře si zanalyzovat dánský trh a konkurenci.
Nejsilnějším hráčem na dánském e‑commerce trhu je Zalando, dalšími silnými prodejci jsou Matas, H&M, Boozt nebo Shein. Bude třeba věnovat pozornost implementaci nových trendů, vymýšlení zajímavých věrnostních programů, sbírání pozitivních referencí a dalším aktivitám, které budou při konkurenčním boji nápomocné.
Mezi nejpopulárnější platební metody v Dánsku patří platební karty (Visa a Mastercard), online platby (PayPal, Google Pay, Klarna) a přímé bankovní převody. Dánové často upřednostňují doručování zásilek do parcel shopů (54 %), což poskytuje větší flexibilitu a snižuje náklady na doručení. Jen asi 30 % Dánů preferuje doručení domů.
Průzkum dánského e‑commerce trhu, vaší dánské konkurence a další informace, na co si dát při expanzi e‑shopu do Dánska pozor, vám rádi připravíme na míru.
PROČ EXPANDOVAT DO DÁNSKA S NK EXPAND?
KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?
Trenýrkárna / Nedeto
Průzkumy trhu, analýzy klíčových slov, SEO překlady a lokalizace, zákaznická podpora. Prostě kompletní expanze pro Trenýrkárnu a jejich značku Nedeto po téměř celé Evropě.
Kulina
Kulině jsme během tří let pomohli obsadit všech 27 evropských trhů. Nyní se staráme o jejich zákaznickou podporu.
Herbatica
Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.