Expanze e‑shopu do Francie
Dveře k frankofonním trhům
Francie má v Evropě zvučné jméno. Sousedí s největšími evropskými trhy, jako je Německo, Španělsko a Itálie. Z pohledu e‑commerce se pyšní dokonce sedmým největším trhem na světě. Pro české e‑shopy tak představuje velmi zajímavou příležitost.
PROČ S E‑SHOPEM EXPANDOVAT
DO FRANCIE
Silný a stabilní růst e‑commerce, široká zákaznická základna, geografická blízkost, rozvinutá logistika a snadná dostupnost lokalizace.
SILNÝ A STABILNÍ RŮST E‑COMMERCE
Francouzský e‑commerce trh roste stabilně dvouciferným tempem. Společně s rostoucím počtem online nakupujících poskytuje atraktivní příležitost pro zahraniční expanzi.
VYSOKÝ POTENCIÁL PRO ZAHRANIČNÍ EXPANZI
Online nakupování se stalo nedílnou součástí života Francouzů. Klíčovými sektory jsou móda, elektronika a kosmetika, které rostou rychlostí 12–18 % ročně.
NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI DO FRANCIE POZOR?
Při expanzi e‑shopu do Francie je dobré nezapomínat na pověstný francouzský patriotismus. Francouzi při online nákupech zcela jednoznačně upřednostňují e‑shopy ve francouzštině. Kvalitní SEO překlad a lokalizace rodilým mluvčím francouzštiny tak bude jasnou volbou.
Až 55 % všech online nákupů je ve Francii realizováno přes mobilní zařízení, což je výrazný posun k pohodlí a flexibilitě při nákupu. Spotřebitelé při online nákupech kladou velký důraz na udržitelnost, což e-shopy nutí nabízet ekologicky šetrné produkty a transparentní dodavatelské řetězce.
Francouzi si stejně jako Němci, Italové nebo Španělé potrpí na kvalitní uživatelské recenze a doporučení. Bude tedy vhodné je hned od spuštění francouzského e‑shopu sbírat a efektivně používat při komunikaci k zákazníkům.
U platebních metod ve Francii zcela jednoznačně vede platba bankovní kartou (52 %). Mezi ostatní platební metody patří především platba přes digitální peněženky (27 %) a mobilní platby (38 %). Na vzestupu jsou i odložené platby (systém Buy Now, Pay Later), nejčastěji přes aplikace Klarna nebo Alma. Platbu bankovním převodem francouzi volí spíše u významnější nákupy a mezinárodní transakce. Ostatní platební metody jsou ve Francii zanedbatelné.
Stejně jako v jiných velkých zemích západní Evropy je i ve Francii nejoblíbenějším e‑shopem Amazon. Mezi další velké online prodejce patří Cdiscount, Vente‑Privee, Auchan nebo Fnac.
Při expanzi e‑shopu do Francie bude nutné věnovat pozornost perfektní francouzštině. Ať už při zmíněném překladu a lokalizaci webu včetně produktových popisků nebo při provozování zákaznické podpory. Francouzi očekávají možnost volání na lokální francouzské telefonní číslo a komunikaci ve francouzštině s rodilým mluvčím francouzštiny.
Průzkum francouzského e‑commerce trhu, vaší francouzské konkurence a další informace, na co si dát při expanzi e‑shopu do Itálie pozor, vám rádi připravíme na míru.
PROČ EXPANDOVAT DO FRANCIE S NK EXPAND?
KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?
Trenýrkárna / Nedeto
Průzkumy trhu, analýzy klíčových slov, SEO překlady a lokalizace, zákaznická podpora. Prostě kompletní expanze pro Trenýrkárnu a jejich značku Nedeto po téměř celé Evropě.
Kulina
Kulině jsme během tří let pomohli obsadit všech 27 evropských trhů. Nyní se staráme o jejich zákaznickou podporu.
Herbatica
Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.