Expanze e‑shopu do Litvy
Technologický hub Pobaltí
Litva je největším pobaltský státem a každoročně zaznamenává výrazný nárůst online nakupujících. Tento růst podporuje vysoká penetrace internetu a chytrých telefonů mezi obyvatelstvem. Dynamický litevský e‑commerce trh tak nabízí obrovský potenciál.
PROČ S E‑SHOPEM EXPANDOVAT DO
LITVY?
Stabilní růst e‑commerce trhu, velká obliba digitálních transakcí mezi obyvateli, diverzifikované možnosti doručování zásilek, rostoucí počet online nakupujících a vyspělá infrastruktura.
KONTINUÁLNÍ RŮST LITEVSKÉ E‑COMMERCE
Do roku 2029 čeká litevský e‑commerce trh kontinuální růst s navýšením oproti roku 2023 o 60,34 %. Celkový objem online nákupů by se měl zvýšit až na 1,84 miliard USD.
ROSTOUCÍ POČET UŽIVATELŮ E‑COMMERCE
V Litvě se stává online nakupování velmi populárním. Do roku 2029 se má počet uživatelů e‑commerce zvýšit o dalších 22 %, což znamená výrazně rostoucí základnu online zákazníků pro e‑shopy z Litvy i zahraničí.

NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI DO LITVY POZOR?
Úspěch e‑shopu na litevském trhu závisí na jeho důkladné lokalizaci webu a e‑shopu do litevštiny, protože mnoho Litevců neovládá žádný světový jazyk a preferují nákupy i související komunikaci v litevštině. Samozřejmostí tak bude i kvalitní zákaznický servis s podporou v litevském jazyce a s dostupností na lokálním litevském telefonním čísle.
Zajímavostí je, že na litevském trhu téměř zcela chybí cenové a zbožové srovnávače. Litevci jsou zvyklí nakupovat přímo v e‑shopech. Mezi dominantní mezinárodní a lokální hráče patří Pigu, Senukai, Topsport, Go3 nebo Telia.
Nejoblíbenější platební metodou v Litvě jsou kreditní karty, které používá 34 % online nakupujících. Oblíbené jsou rovněž aplikace BankLink a platby přes digitální peněženky (zejména PayPal a Alipay). Naopak na ústupu je platba na dobírku, kterou už využívají především starší spotřebitelé.
Pro doručování zásilek je vhodné nabídnout preferované dopravce, zejména Omnivu (55 %), Lietuvos Poštax nebo DPD. Důležité je také nabízet doručení do samoobslužných výdejních míst, které jsou v Litvě velmi populární. U Litvy, stejně jako u Estonska a Lotyšska je na místě zvážit skladování přímo na území Litvy pro zajištění co nejrychlejšího doručování zásilek.
Průzkum litevského e‑commerce trhu, vaší litevské konkurence a další informace, na co si dát při expanzi e‑shopu do Litvy pozor, vám rádi připravíme na míru.
PROČ EXPANDOVAT DO LITVY S NK EXPAND?
KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?

Trenýrkárna / Nedeto
Průzkumy trhu, analýzy klíčových slov, SEO překlady a lokalizace, zákaznická podpora. Prostě kompletní expanze pro Trenýrkárnu a jejich značku Nedeto po téměř celé Evropě.

Kulina
Kulině jsme během tří let pomohli obsadit všech 27 evropských trhů. Nyní se staráme o jejich zákaznickou podporu.

Herbatica
Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.
CO BUDETE PŘI EXPANZI DO ŠVÉDSKA POTŘEBOVAT?
EXPANZE I DO DALŠÍCH ZEMÍ? JASNĚ! S NK EXPAND MŮŽETE EXPANDOVAT PO CELÉ EVROPĚ
DALŠÍ E‑SHOPY, KTERÝM JSME POMOHLI ÚSPĚŠNĚ EXPANDOVAT DO ZAHRANIČÍ
Případové studie

Zavolejte nám

Napište nám e‑mail
