Expanze e‑shopu do Litvy

Technologický hub Pobaltí

2,86 mil. obyvatel
12,6 % meziroční růst e‑commerce
476 obyvatel na jeden e‑shop

Litva je největším pobaltský státem a každoročně zaznamenává výrazný nárůst online nakupujících. Tento růst podporuje vysoká penetrace internetu a chytrých telefonů mezi obyvatelstvem. Dynamický litevský ecommerce trh tak nabízí obrovský potenciál. 

PROČ S ESHOPEM EXPANDOVAT DO
LITVY?

Stabilní růst ecommerce trhu, velká obliba digitálních transakcí mezi obyvateli, diverzifikované možnosti doručování zásilek, rostoucí počet online nakupujících a vyspělá infrastruktura.

KONTINUÁLNÍ RŮST LITEVSKÉ E‑COMMERCE

Do roku 2029 čeká litevský ecommerce trh kontinuální růst s navýšením oproti roku 2023 o 60,34 %. Celkový objem online nákupů by se měl zvýšit až na 1,84 miliard USD.

ROSTOUCÍ POČET UŽIVATELŮ E‑COMMERCE

V Litvě se stává online nakupování velmi populárním. Do roku 2029 se má počet uživatelů ecommerce zvýšit o dalších 22 %, což znamená výrazně rostoucí základnu online zákazníků pro eshopy z Litvy i zahraničí. 

NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI DO LITVY POZOR?

Úspěch eshopu na litevském trhu závisí na jeho důkladné lokalizaci webu a e‑shopu do litevštiny, protože mnoho Litevců neovládá žádný světový jazyk a preferují nákupy i související komunikaci v litevštině. Samozřejmostí tak bude i kvalitní zákaznický servis s podporou v litevském jazyce a s dostupností na lokálním litevském telefonním čísle.

Zajímavostí je, že na litevském trhu téměř zcela chybí cenové a zbožové srovnávače. Litevci jsou zvyklí nakupovat přímo v eshopech. Mezi dominantní mezinárodní a lokální hráče patří Pigu, Senukai, Topsport, Go3 nebo Telia.

Nejoblíbenější platební metodou v Litvě jsou kreditní karty, které používá 34 % online nakupujících. Oblíbené jsou rovněž aplikace BankLink a platby přes digitální peněženky (zejména PayPal a Alipay). Naopak na ústupu je platba na dobírku, kterou už využívají především starší spotřebitelé.

Pro doručování zásilek je vhodné nabídnout preferované dopravce, zejména Omnivu (55 %), Lietuvos Poštax nebo DPD. Důležité je také nabízet doručení do samoobslužných výdejních míst, které jsou v Litvě velmi populární. U Litvy, stejně jako u Estonska a Lotyšska je na místě zvážit skladování přímo na území Litvy pro zajištění co nejrychlejšího doručování zásilek.

Průzkum litevského e‑commerce trhu, vaší litevské konkurence a další informace, na co si dát při expanzi eshopu do Litvy pozor, vám rádi připravíme na míru.

PROČ EXPANDOVAT DO LITVY S NK EXPAND?

Jsme profíci na expanzi e‑shopů na nové trhy. Dokládají to naše výsledky. Už od roku 2014 získávají naši klienti pro své e‑shopy nové zákazníky ze všech zemí Evropy. Díky našemu unikátnímu know‑how můžete se svým e‑shopem úspěšně expandovat po Evropě i vy!

KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?

Herbatica

Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.

CO BUDETE PŘI EXPANZI DO ŠVÉDSKA POTŘEBOVAT?

EXPANZE I DO DALŠÍCH ZEMÍ? JASNĚ! S NK EXPAND MŮŽETE EXPANDOVAT PO CELÉ EVROPĚ

DALŠÍ E‑SHOPY, KTERÝM JSME POMOHLI ÚSPĚŠNĚ EXPANDOVAT DO ZAHRANIČÍ

Případové studie

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Zavolejte nám

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Napište nám e‑mail

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí