Expanze e‑shopu do Nizozemska
Bohatý a rozvinutý online trh
Navzdory své velikosti je Nizozemsko jedním z největších evropských e‑commerce trhů. Více než 3 % jeho HDP pochází z online nakupování. Pro české e‑shopy je Nizozemsko hned po Německu velmi častým cílem zahraniční expanze. Využijte tuto příležitost!
PROČ S E‑SHOPEM EXPANDOVAT DO NIZOZEMSKA?
Obrovská kupní síla (90 % online nakupujících), jeden z nejvyšší HDP na světě, běžná komunikace v angličtině i nizozemštině a příjemná geografická vzdálenost z ČR.
ROSTOUCÍ NIZOZEMSKÝ E‑COMMERCE TRH
Nizozemsko je jednou z nejbohatších ekonomik světa. Tamní e‑commerce navíc stabilně roste už od roku 2005 a víc než 90 % obyvatel nakupuje online pravidelně. To vše dělá z Nizozemska velmi lákavou příležitost pro expanzi e‑shopu do zahraničí.
PROPRACOVANÁ LOGISTIKA Z ČR A SNADNÁ KOMUNIKACE
Krátká vzdálenost mezi Českem a Nizozemskem výrazně snižuje náklady na přepravu. Nizozemci mají výbornou znalost angličtiny, která je běžně využívána i při vypracování smluv s dodavateli a obchodními partnery.
NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI DO NIZOZEMSKA POZOR?
Hlavní bariérou vstupu na nizozemský e‑commerce trh je především vysoká míra konkurence, konsolidovaný online trh a přítomnost zavedených prodejců se silnou tržní pozicí, důvěryhodnými referencemi a loajálními zákazníky. Mezi největší hráče patří e‑shop BOL.com, dceřiná firma Ahold Delhaize, která trhu dominuje. BOL.com zároveň funguje jako marketplace pro další e‑shopy, což představuje příležitost pro české firmy, které se rozhodnou na nizozemský trh expandovat.
Vzhledem k silně konkurenčnímu prostředí je nezbytné, aby české e‑shopy při vstupu na nizozemský trh měly jasně definovanou konkurenční strategii. Ta by měla zahrnovat unikátní nabídku produktů, vysokou úroveň zákaznického servisu a efektivní online marketingové aktivity.
Nizozemsko má přísné zákony týkající se ochrany spotřebitele, ochrany osobních údajů (GDPR) a regulace e‑commerce. Tyto předpisy se mohou lišit od českých norem, proto je klíčové zajistit, že vaše podnikání splňuje všechny požadavky nizozemské legislativy.
Další důležitým krokem je lokalizace e-shopu. Přestože angličtina je v Nizozemsku široce používaná, mnoho zákazníků dává přednost nákupům v nizozemštině. Je tedy nezbytné zajistit kvalitní překlady webových stránek a produktových popisů. Nezapomeňte také na analýzu klíčových slov v nizozemštině. Jen tak bude váš e‑shop SEO optimalizovaný a dobře viditelný i ve výsledcích organického vyhledávání.
Pro vyšší důvěryhodnost e‑shopu doporučujeme provozovat zákaznickou podporu v nizozemštině a na nizozemském telefonním čísle.
Průzkum nizozemského e‑commerce trhu, vaší nizozemské konkurence a další informace, na co si dát při expanzi e‑shopu do Itálie pozor, vám rádi připravíme na míru.
PROČ EXPANDOVAT DO NIZOZEMSKA S NK EXPAND?
KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?
Trenýrkárna / Nedeto
Průzkumy trhu, analýzy klíčových slov, SEO překlady a lokalizace, zákaznická podpora. Prostě kompletní expanze pro Trenýrkárnu a jejich značku Nedeto po téměř celé Evropě.
Kulina
Kulině jsme během tří let pomohli obsadit všech 27 evropských trhů. Nyní se staráme o jejich zákaznickou podporu.
Herbatica
Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.