Expanze e‑shopu do Norska
Brána severoevropské e‑commerce
Norové patří mezi nejbohatší a technologicky nejvyspělejší spotřebitele na světě. Díky vysokému kupní síle, rostoucímu podílu mobilních nákupů a ochotě Norů nakupovat na zahraničních e‑shopech vykazuje norský e‑commerce trh stabilní růst.
PROČ S E‑SHOPEM EXPANDOVAT DO
NORSKA?
Vysoká životní úroveň a kupní síla, technologická vyspělost, silná ekonomika, otevřenost vůči zahraničním e‑shopům a rostoucí e‑commerce trh.
ROZVINUTÝ A ROSTOUCÍ E‑COMMERCE TRH
Norský e‑commerce trh vykazuje stabilní růst s očekávanými tržbami 14,6 miliard EUR do roku 2027. Tento růst je podpořen vysokou mírou online nakupování a rostoucí poptávkou po rychlém a pohodlném doručování.
OBLIBA ONLINE NAKUPOVÁNÍ A EFEKTIVNÍ LOGISTIKA
Přístup k internetu pokrývá 98 % norské populace včetně méně osídlených oblastí. Norové díky tomu nakupují online opravdu velmi často. Rozvinutá infrastruktura přitom nabízí rychlou a efektivní distribuci zásilek po celé zemi.
NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI DO NORSKA POZOR?
Norští zákazníci jsou velmi citliví na ekologické a udržitené produkty, což se promítá do jejich nákupního rozhodování. E‑shopy, které kladou důraz na udržitelnost, mají na norském e‑commerce trhu konkurenční výhodu. Důležité je také respektovat místní kulturu, a proto je nezbytné zajistit kvalitní SEO překlad a pomocí rodilého mlučího e‑shop lokalizovat do norštiny.
Norové jsou velmi otevření k nakupování v zahraničních e‑shopech. Jejich důvěru si ale získají zejména ty e‑shopy, které mají kvalitní uživatelské recenze a doporučení zákazníků.
Mezi nejoblíbenější platební metody v Norsku patří online platby (zejména PayPal) a platby platebními kartami. Na oblibě získávají i odložené platby (zejména Klarna) a velmi často Norové platí prostřednictvím mobilní platební aplikace Vipps (75 %).
Většina Norů nakupuje online prostřednictvím svých mobilních zařízení. Z pohledu online marketingu je stále důležitější propagace prostřednictvím sociálních médií, především pak platforem Facebook a Pinterest.
Díky rozvinuté dopravní infrastruktuře je doručování zásilek velmi efektivní. Spolupráce s osvědčenými lokálními i mezinárodní dopravci, jako jsou Posten Norge, DHL, UPS nebo FedEX zajistí rychlé, spolehlivé a cenově dostupné doručení zásilek po celém Norsku včetně pohodlného a rychlého vracení zboží.
Pro získání spokojenosti a loajality norských zákazníků je nezbytné poskytování vynikajícího zákaznického servisu v norštině s dostupností na norském telefonním číslem.
Průzkum norského e‑commerce trhu, vaší norské konkurence a další informace, na co si dát při expanzi e‑shopu do Norska pozor, vám rádi připravíme na míru.
PROČ EXPANDOVAT DO NORSKA S NK EXPAND?
KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?
Trenýrkárna / Nedeto
Průzkumy trhu, analýzy klíčových slov, SEO překlady a lokalizace, zákaznická podpora. Prostě kompletní expanze pro Trenýrkárnu a jejich značku Nedeto po téměř celé Evropě.
Kulina
Kulině jsme během tří let pomohli obsadit všech 27 evropských trhů. Nyní se staráme o jejich zákaznickou podporu.
Herbatica
Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.