Expanze e‑shopu do Řecka
Země neobjevených možností
Řecko je zemí tisíců ostrovů, oliv, ale především neobjevených příležitostí pro e‑shopy. Řecký e‑commerce trh je stále ještě méně rozvinutý. Míra konkurence je tak nízká a pro české e‑shopy se jedná o velmi zajímavý cíl zahraniční expanze e‑shopu.
PROČ S E‑SHOPEM EXPANDOVAT
DO ŘECKA?
Dvouciferný dynamický růst e‑commerce a výrazně rostoucí zájem o online nakupování mezi obyvateli Řecka. To je kombinace, která dělá z Řecka budoucí e‑commerce Eldorádo.
RYCHLÝ RŮST ŘECKÉHO E‑COMMERCE TRHU
Řecký e‑commerce trh v posledních letech meziročně rostl o 20 %. Očekává se, že bude i nadále růst rychleji než v jiných evropských zemích a do roku 2025 by měl dosáhnout objemu 6,725 mil USD.
NÍZKÁ MÍRA KONKURENCE NA ŘECKÉM ONLINE TRHU
V předchozích letech zakoupilo pouze 69 % řeckých uživatelů internetu alespoň 1 produkt online. To ukazuje na značný prostor pro další růst e‑commerce v Řecku.
NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI DO ŘECKA POZOR?
Většina online nakupujících v Řecku nakupuje od národních prodejců (87 %). Přibližně jen jeden ze tří Řeků nakupuje online také od prodejců z jiných zemí EU. Při expanzi e‑shopu do Řecka je tak dobré nezapomínat na patriotismus místních online zákazníků. Kvalitní SEO překlad a lokalizace rodilým mluvčím řečtiny bude nutností.
Mezi řeckými e‑shopy je nejčastěji využívaným poskytovatelem doručovacích služeb firma ACS. Využívá ji přibližně 43 % řeckých e‑shopů. Dalšími oblíbenými poskytovateli logistických služeb jsou ELTA a Geniki Taxydromiki. U platebních metod upřednostňují Řekové platbu dobírkou (80 %), stále rozšířenější jsou však i kreditní a debetní platební karty (95 %), platba bankovním převodem a PayPal. Digitální peněženky jsou relativně málo rozšířené a využívá je jen asi 6 % e-shopů.
Řekové si stejně jako Italové nebo Rumuni rádi povídají a při kontaktování zákaznické podpory v řečtině tak upřednostňují telefon. U zákaznické linky tak bude potřeba dbát na její lokální charakter a poskytovat ji rodilým mluvčím řečtiny a na řeckém telefonním čísle.
E‑shop doporučujeme provozovat na řecké doméně, aby působil lokálním dojmem. A co nejdříve začněte sbírat kvalitní uživatelské recenze a doporučení a efektivně je pak používat při komunikaci k zákazníkům a v dalších kanálech vašeho online marketingu v řečtině. Nezapomeňte ani na zajištění sběrného místa s řeckou adresou. E‑shop tak bude působit výrazně důvěryhodněji.
Online zákazníci v Řecku jsou velmi citliví na cenu a nákupům v e‑shopech dávají přednost právě kvůli nižším cenám a širší nabídce. Při výběru e‑shopu zvažují Řekové kromě ceny především jejich důvěryhodnost, možnost bezpečného způsobu platby, volbu rychlého a bezproblémového doručení známým dopravcem, přehledné webové stránky e‑shopu a pozitivní recenze zákazníků e‑shopu.
Průzkum řeckého e‑commerce trhu, vaší řecké konkurence a další informace, na co si dát při expanzi e‑shopu do Itálie pozor, vám rádi připravíme na míru.
PROČ EXPANDOVAT DO ŘECKA S NK EXPAND?
KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?
Trenýrkárna / Nedeto
Průzkumy trhu, analýzy klíčových slov, SEO překlady a lokalizace, zákaznická podpora. Prostě kompletní expanze pro Trenýrkárnu a jejich značku Nedeto po téměř celé Evropě.
Kulina
Kulině jsme během tří let pomohli obsadit všech 27 evropských trhů. Nyní se staráme o jejich zákaznickou podporu.
Herbatica
Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.