Expanze e‑shopu do Slovinska
Švýcarsko východní Evropy
Slovinsko je ve srovnání s ostatními středoevropskými zeměmi velmi vyspělou ekonomikou. Pro e‑shopy představuje atraktivní cíl zahraničí expanze díky rostoucímu e‑commerce trhu, nízkému počtu aktivních e‑shopů a vysoké kupní síle Slovinců.
PROČ S E‑SHOPEM EXPANDOVAT DO SLOVINSKA?
Rostoucí e‑commerce, rozvinutá digitalizace, nízká míra konkurence, vysoká kupní síla obyvatel a strategická poloha. To vše dělá ze Slovinska velmi zajímavou příležitost pro zahraniční expanzi.
STABILNÍ RŮST SLOVINSKÉ E‑COMMERCE
Očekávaný meziroční růst e‑commerce ve výši 4,4 % povede k předpokládanému objemu trhu ve výši 752,8 milionu USD do roku 2028.
NÍZKÁ KONKURENCE A LEVNÁ DOPRAVA
Slovinský e‑commerce trh stále ještě není nasycený a přináší tak prostor pro nové e‑shopy. Geografická poloha uprostřed Evropy, krátká vzdálenost z ČR a rozvinutá logistika dělá ze Slovinska skvělou příležitost.
NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI DO SLOVINSKA POZOR?
Při expanzi e‑shopu do Slovinska nepodceňujte kvalitní překlad a lokalizaci textů do slovinštiny. Profesionální překlad stránek a produktových popisků zvýší důvěryhodnost vašeho e‑shopu v očích Slovinců. Web musí být samozřejmě plně responzivní – více než 50 % Slovinců pro nákup s oblibou používá chytré mobilní telefony. A pro kvalitní SEO výsledky ve vyhledávání doporučujeme zpracovat profesionální analýzu klíčových slov a e‑shop provozovat na vhodně zvolené slovinské doméně.
Pro efektivní online marketing využívejte kromě klasických PPC reklam i propagaci produktů na sociálních sítích. Mezi Slovinci je oblíbený zejména Facebook, který používají opravdu aktivně.
Slovinští zákazníci jsou citliví na cenu, proto je vhodné aktivně používat slevové akce typu Black Friday. Ty jsou mezi Slovinci velmi oblíbené. Kromě prodeje přes vlastní e‑shop je možné využívat i prodej přes tržiště – ve Slovinsku jsou nejoblíbenější Amazon a eBay.
I přesto, že Slovinci ovládají angličtinu nejlépe z postsocialistických zemí (přibližně 2/3 obyvatel se domluví cizím jazykem), pro komunikaci s e‑shopem preferují zákaznickou podporu komunikující ve slovinštině. Zákaznická linka by měla být samozřejmě dostupná na lokálním slovinském telefonním čísle. Bude tak na zákazníky působit důvěryhodně a zlepšovat povědomí o e‑shopu v očích slovinských online zákazníků.
Průzkum slovinského e‑commerce trhu, vaší slovinské konkurence a další informace, na co si dát při expanzi e‑shopu do Itálie pozor, vám rádi připravíme na míru.
PROČ EXPANDOVAT DO SLOVINSKA S NK EXPAND?
KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?
Trenýrkárna / Nedeto
Průzkumy trhu, analýzy klíčových slov, SEO překlady a lokalizace, zákaznická podpora. Prostě kompletní expanze pro Trenýrkárnu a jejich značku Nedeto po téměř celé Evropě.
Kulina
Kulině jsme během tří let pomohli obsadit všech 27 evropských trhů. Nyní se staráme o jejich zákaznickou podporu.
Herbatica
Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.