Expanze e‑shopu do Španělska
Mimořádné obchodní příležitosti
Španělsko patří mezi jeden z největších e‑commerce trhů v Evropě. Meziroční růst e‑commerce dosahuje stabilně dvouciferných hodnot. Zejména mladí Španělé přitom rádi zkouší nové e‑shopy. Expanze e‑shopu do Španělska tak přináší velké příležitosti.
PROČ S E‑SHOPEM EXPANDOVAT DO ŠPANĚLSKA?
Rostoucí ekonomika Španělska, vysoká penetrace internetu (94 %), další očekávaný růst e‑commerce a poptávka po kvalitních službách. To vše výrazně usnadňuje českým e‑shopům vstup na španělský e‑commerce trh.
NEUSTÁLE ROSTOUCÍ ŠPANĚLSKÝ E‑COMMERCE TRH
Díky pokračující digitalizaci a mobilním nákupům se do roku 2029 předpokládá nárůst tržeb z e‑commerce o více než 59 % oproti roku 2024.
VYSOKÁ MÍRA ZAHRANIČNÍCH NÁKUPŮ
Více než 55 % e‑commerce transakcí zahrnuje nákupy ze zahraničních e‑shopů, které mají u španělských spotřebitelů důvěru. Španělé jsou zvyklí nakupovat online především módu, elektroniku a domácí vybavení.
NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI DO ŠPANĚLSKA POZOR?
Španělsko lze považovat za téměř mobilní velmoc. Z celkového množství online nákupů je jich téměř 60 % uskutečněno právě z mobilních zařízení. E‑shop, který chce ve Španělsku uspět, tak musí být perfektně responzivní.
Při online nakupování vyhledávají Španělé pohodlí a jednoduchost. Důraz přitom kladou na cenovou dostupnost a kvalitu zákaznických služeb. Bezplatné doručení je pro Španěly často důležitější než rychlost. Významným trendem je také udržitelná spotřeba, kde spotřebitelé preferují produkty s menším ekologickým dopadem. Pokud takové produkty máte, je dobré to důsledně komunikovat.
Při expanzi e‑shopu do Španělska je dobré nezapomínat na jazykovou bariéru. Ochota Španělů komunikovat v angličtině je při online nakupování nízká a logicky tak upřednostňují e‑shopy ve španělštině. Kvalitní SEO překlad a lokalizace rodilým mluvčím španělštiny tak bude jedním z prvních kroků při plánování expanze e‑shopu.
Při volání na zákaznickou podporu Španělé očekávají dostupnost na španělském telefonním čísle. Důvěryhodné jsou zejména telefonní předvolby Barcelony, Madridu, Valencie, Sevilly a dalších velkých měst. Samozřejmostí je španělský rodilý mluvčí jako operátor zákaznické podpory, protože Španělé obecně velmi rádi volají a řeší svoje dotazy po telefonu.
U platebních metod dávejte pozor na to, abyste Španělům nabídli způsob placení, který opravdu využívají. Mezi preferované platební metody zejména patří PayPal (86 %), platby kreditními kartami (83 %) a bankovním převodem (73 %). Stále populárnější je aplikace Bizum umožňující okamžité platby mezi bankovními účty.
Stejně jako v jiných zemích západní Evropy je i ve Španělsku nejoblíbenějším e‑shopem Amazon. Mezi další velké online prodejce patří ElCorteIngles.es, Apple nebo e‑shop módní značky Shein. Cenové srovnávače a tržiště jsou ve Španělsku oblíbené, Španělé jejich prostřednictvím uskuteční přibližně 75 % všech online nákupů.
Průzkum španělského e‑commerce trhu, vaší špaňelské konkurence a další informace, na co si dát při expanzi e‑shopu do Itálie pozor, vám rádi připravíme na míru.
PROČ EXPANDOVAT DO ŠPANĚLSKA S NK EXPAND?
KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?
Trenýrkárna / Nedeto
Průzkumy trhu, analýzy klíčových slov, SEO překlady a lokalizace, zákaznická podpora. Prostě kompletní expanze pro Trenýrkárnu a jejich značku Nedeto po téměř celé Evropě.
Kulina
Kulině jsme během tří let pomohli obsadit všech 27 evropských trhů. Nyní se staráme o jejich zákaznickou podporu.
Herbatica
Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.