Expanze e‑shopu do Švédska
Úrodný e‑commerce trh
Švédsko je zemí s vysokou životní úrovní, kde e‑commerce trh dlouhodobě a stabilně kvete a digitální platby dominují. Více než 85 % Švédů pravidelně nakupuje v lokálních i zahraničních e‑shopech. Expanze do Švédska tak nabízí velmi slibnou úrodu.
PROČ S E‑SHOPEM EXPANDOVAT DO
ŠVÉDSKA?
Vyspělý e‑commerce trh, vysoká životní úroveň obyvatel, silná důvěra v online nákupy včetně zahraničních e‑shopů, velmi efektivní logistika a výhodná poloha v rámci EU.
ROZVINUTÝ A ROSTOUCÍ E‑COMMERCE TRH
Očekává se, že v příštích letech má švédský e‑commerce trh růst tempem 4,5 % ročně. V roce 2027 by měl dosáhnout objemu 17,5 miliard USD. Největší podíl na online tržbách má elektronika (24,7 %), móda (20,3 %) a produkty péče o tělo (16,9 %).
VYSOKÁ ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ A VYSPĚLÉ TECHNOLOGIE
Švédští spotřebitelé mají vysokou kupní sílu a jsou ochotní investovat do kvalitních produktů. Technologické inovace podporují další růst švédské e‑commerce. Kombinace těchto faktorů vytváří atraktivní prostředí pro nové a dravé e‑shopy.
NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI DO ŠVÉDSKA POZOR?
Švédský e‑commerce trh patří mezi nejrozvinutější v Evropě. Švédové nakupují online opravdu hodně často a jsou zvyklí na nákupy v lokálních i zahraničních e‑shopech. Nemusíte tedy nutně vytvářet dojem, že jste místní švédský e‑shop, ale můžete využít svého zahraničního původu jako konkurenční výhody.
Švédští spotřebitelé mají vysokou digitální gramotnost a preferují pohodlné a rychlé online nákupy, často přes mobilní zařízení. Stejně jako ostatní skandinávské národy, i Švédové stále více vyhledávají ekologické a udržitelné produkty.
Při nákupech online jsou orientovaní na cenu a očekávají transparentní a snadný proces doručení. Obecně mají vysokou důvěru v online obchody, což usnadňuje získávání nových zákazníků u nových e‑shopů na trhu. Během pandemie koronaviru si Švédové zvykli nakupovat ve větší míře zdravotnické a farmaceutické produkty.
I přesto, že mnoho Švédů mluví anglicky, pro lepší zákaznický zážitek je vhodné mít web i e‑shop lokalizovaný do švédštiny. Důvěryhodnost e‑shopu v očích švédských spotřebitelů zvyšují kvalitní recenze stejně jako poskytování vynikajícího zákaznického servisu ve švédštině s dostupností na švédském telefonním čísle.
U platebních metod ve Švédsku dominují platební karty a online bankovnictví. Na popularitě stále více získává i mobilní platební aplikace Swish, která umožňuje okamžité převody mezi bankovními účty. Ke zvýšení zákaznické důvěry a komfortu při nakupování nezapomeňte ovšem do nabídky možných metod zahrnout i oblíbenou Klarnu jako nástroj odložené platby.
Průzkum švédského e‑commerce trhu, vaší švédské konkurence a další informace, na co si dát při expanzi e‑shopu do Švédska pozor, vám rádi připravíme na míru.
PROČ EXPANDOVAT DO ŠVÉDSKA S NK EXPAND?
KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?
Trenýrkárna / Nedeto
Průzkumy trhu, analýzy klíčových slov, SEO překlady a lokalizace, zákaznická podpora. Prostě kompletní expanze pro Trenýrkárnu a jejich značku Nedeto po téměř celé Evropě.
Kulina
Kulině jsme během tří let pomohli obsadit všech 27 evropských trhů. Nyní se staráme o jejich zákaznickou podporu.
Herbatica
Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.