Expanze e‑shopu do Velké Británie
Král evropského e‑commerce trhu
Velká Británie je nejvyspělejším a nejrozvinutějším evropským trhem v oblasti e-commerce a současně čtvrtým největším e‑commerce trhem na světě. Díky oblibě Britů nakupovat online má elektronický obchod významný podíl na celkovém maloobchodním trhu.
PROČ S E‑SHOPEM EXPANDOVAT DO VELKÉ BRITÁNIE?
Velký a neustále rostoucí trh, vysoká míra digitalizace a obliba online nakupování, efektivní logistika a velmi malá jazyková bariéra. To vše dělá z Británie častý cíl expanze českých e‑shopů.
VELKÝ A ROZVINUTÝ E‑COMMERCE TRH
Britský e‑commerce trh je vysoce rozvinutý. Očekává se, že do roku 2029 dosáhne objemu přes 750 miliard USD. To znamená, že mezi lety 2024 - 2029 poroste průměrným tempem 21,76 %.
OBROVSKÁ KUPNÍ SÍLA BRITSKÝCH SPOTŘEBITELŮ
Britští spotřebitelé disponují obrovskou kupní sílou. Po odchodu z EU se trh otevřel globálnímu obchodu, což může být výhodné i pro české e‑shopy, které mohou nabídnout špičkové služby a kvalitní produkty za konkurenceschopné ceny.
NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI DO VELKÉ BRITÁNIE POZOR?
Expanze do Británie je lákavá zejména díky velikostI britského online trhu, vysoké kupní síle Britů a široce rozšířenému online nakupování. Vstup na britský e‑commerce trh ale vyžaduje zkušenosti, dostatečný rozpočet a velmi pečlivou přípravu i průběh realizace.
Díky vysoké technologické vyspělosti, tržní penetraci a solventnosti zákazníků je konkurence mezi e‑shopy v Británii vysoká. Před expanzí e‑shopu doporučujeme dobře zanalyzovat britský trh a konkurenci v prodávaném segmentu.
Zákazníci v Británii jsou velmi citliví na ceny v e‑shopech, zejména kvůli probíhající krizi životních nákladů. Očekávají transparentní ceny, bezplatné nebo levné doručení a jednoduchý proces vrácení zakoupeného zboží. Rychlost doručení nabývá na stále větším významu. Po Británíi tak znikají tak mikrologistická centra pro urychlení doručovacích služeb a snížení uhlíkové stopy.
Nejsilnějším hráčem na britském e‑commerce trhu je Amazon, dalšími silnými prodejci jsou Sainsburys, Tesco, Asda nebo Argos. Nezapomeňte průběžně implementovat nové trendy, nabídku zajímavých věrnostních programů a slevových akcí, sbírání pozitivních referencí a další promo aktivity, které mohou být v konkurenčním boji nápomocné. Z pohledu PPC kampaní a dalšího online marketingu je třeba počítat s vyššími náklady.
Více než 70 % britských online nákupů bývá uskutečněno pomocí služby PayPal. Dalšími rozšířenějšími způsoby jsou platba bankovní kartou (asi 17 %) a systémy odložené platby (zejména Klarna). Dobírku a platbu bankovním převodem využívají Britové jen velmi okrajově.
Cenové srovnávače a tržiště jsou ve Velké Británii mezi online zákazníky rovněž oblíbené. Mezi ty nejznámější patří eBay.co.uk, Kelkoo.co.uk nebo PriceSpy.
Průzkum britského e‑commerce trhu, vaší britské konkurence a další informace, na co si dát při expanzi e‑shopu do Velké Británie pozor, vám rádi připravíme na míru.
PROČ EXPANDOVAT DO VELKÉ BRITÁNIE S NK EXPAND?
KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?
Trenýrkárna / Nedeto
Průzkumy trhu, analýzy klíčových slov, SEO překlady a lokalizace, zákaznická podpora. Prostě kompletní expanze pro Trenýrkárnu a jejich značku Nedeto po téměř celé Evropě.
Kulina
Kulině jsme během tří let pomohli obsadit všech 27 evropských trhů. Nyní se staráme o jejich zákaznickou podporu.
Herbatica
Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.