Expanze e‑shopu do Velké Británie

Král evropského e‑commerce trhu

69,2 mil. obyvatel
11,6 % meziroční růst e‑commerce
118 obyvatel na jeden e‑shop

Velká Británie je nejvyspělejším a nejrozvinutějším evropským trhem v oblasti e-commerce a současně čtvrtým největším ecommerce trhem na světě. Díky oblibě Britů nakupovat online má elektronický obchod významný podíl na celkovém maloobchodním trhu.

PROČ S ESHOPEM EXPANDOVAT DO VELKÉ BRITÁNIE?

Velký a neustále rostoucí trh, vysoká míra digitalizace a obliba online nakupování, efektivní logistika a velmi malá jazyková bariéra. To vše dělá z Británie častý cíl expanze českých eshopů.

VELKÝ A ROZVINUTÝ E‑COMMERCE TRH

Britský ecommerce trh je vysoce rozvinutý. Očekává se, že do roku 2029 dosáhne objemu přes 750 miliard USD. To znamená, že mezi lety 2024 - 2029 poroste průměrným tempem 21,76 %.

OBROVSKÁ KUPNÍ SÍLA BRITSKÝCH SPOTŘEBITELŮ

Britští spotřebitelé disponují obrovskou kupní sílou. Po odchodu z EU se trh otevřel globálnímu obchodu, což může být výhodné i pro české eshopy, které mohou nabídnout špičkové služby a kvalitní produkty za konkurenceschopné ceny.

VB.jpg

NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI DO VELKÉ BRITÁNIE POZOR?

Expanze do Británie je lákavá zejména díky velikostI britského online trhu, vysoké kupní síle Britů a široce rozšířenému online nakupování. Vstup na britský ecommerce trh ale vyžaduje zkušenosti, dostatečný rozpočet a velmi pečlivou přípravu i průběh realizace.

Díky vysoké technologické vyspělosti, tržní penetraci a solventnosti zákazníků je konkurence mezi eshopy v Británii vysoká. Před expanzí eshopu doporučujeme dobře zanalyzovat britský trh a konkurenci v prodávaném segmentu.

Zákazníci v Británii jsou velmi citliví na ceny v e‑shopech, zejména kvůli probíhající krizi životních nákladů. Očekávají transparentní ceny, bezplatné nebo levné doručení a jednoduchý proces vrácení​ zakoupeného zboží. Rychlost doručení nabývá na stále větším významu. Po Británíi tak znikají tak mikrologistická centra pro urychlení doručovacích služeb a snížení uhlíkové stopy.

Nejsilnějším hráčem na britském ecommerce trhu je Amazon, dalšími silnými prodejci jsou Sainsburys, Tesco, Asda nebo Argos. Nezapomeňte průběžně implementovat nové trendy, nabídku zajímavých věrnostních programů a slevových akcí, sbírání pozitivních referencí a další promo aktivity, které mohou být v konkurenčním boji nápomocné. Z pohledu PPC kampaní a dalšího online marketingu je třeba počítat s vyššími náklady.

Více než 70 % britských online nákupů bývá uskutečněno pomocí služby PayPal. Dalšími rozšířenějšími způsoby jsou platba bankovní kartou (asi 17 %) a systémy odložené platby (zejména Klarna). Dobírku a platbu bankovním převodem využívají Britové jen velmi okrajově.

Cenové srovnávače a tržiště jsou ve Velké Británii mezi online zákazníky rovněž oblíbené. Mezi ty nejznámější patří eBay.co.uk, Kelkoo.co.uk nebo PriceSpy.

Průzkum britského e‑commerce trhu, vaší britské konkurence a další informace, na co si dát při expanzi eshopu do Velké Británie pozor, vám rádi připravíme na míru.

PROČ EXPANDOVAT DO VELKÉ BRITÁNIE S NK EXPAND?

Jsme profíci na expanzi e‑shopů na nové trhy. Dokládají to naše výsledky. Už od roku 2014 získávají naši klienti pro své e‑shopy nové zákazníky ze všech zemí Evropy. Díky našemu unikátnímu know‑how můžete se svým e‑shopem úspěšně expandovat po Evropě i vy!

KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?

Herbatica

Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.

CO BUDETE PŘI EXPANZI DO VELKÉ BRITÁNIE POTŘEBOVAT?

EXPANZE I DO DALŠÍCH ZEMÍ? JASNĚ! S NK EXPAND MŮŽETE EXPANDOVAT PO CELÉ EVROPĚ

DALŠÍ E‑SHOPY, KTERÝM JSME POMOHLI ÚSPĚŠNĚ EXPANDOVAT DO ZAHRANIČÍ

Případové studie

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Zavolejte nám

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Napište nám e‑mail

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí