Expanze e‑shopu na Ukrajinu

Hlad po zboží ze západu

38 mil. obyvatel
8,9 % meziroční růst e‑commerce
2 111 obyvatel na jeden e‑shop

Ukrajina = rozsáhlý trh s velkým potenciálem pro eshopy expandující do zahraničí. Po uklidnění situace spojené s válečným konfliktem se očekává výrazný růst díky nízké konkurenci. Včasné načasování expanze eshopu může přinést významné příležitosti.

PROČ S ESHOPEM EXPANDOVAT NA
UKRAJINU?

Nízká míra konkurence spojená s předválečnou vyspělostí ecommerce trhu. Jakmile skončí válečný konflikt, vrhnou se Ukrajinci na online nákupy. A výhodu budou mít eshopy, které vstoupí na ukrajinský trh jako první.

 

RYCHLÝ RŮST E‑COMMERCE

Ukrajinský ecommerce trh dosáhne do roku 2028 objemu 5,37 miliard USD s ročním růstem okolo 6,5 %. Vše samozřejmě záleží na aktuální situaci spojené s válečným konfliktem.

ENORMNÍ ZÁJEM O ZÁPADNÍ ZBOŽÍ 

Ukrajinci mají obrovský zájem o zahraniční produkty, zejména módu, elektroniku a kosmetiku. Mezi největší online obchody na Ukrajině patří Rozetka, Makeup a Comfy.

Ukrajina.jpg

NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI NA UKRAJINU POZOR?

Největším ukrajinským rizikem je současná politická situace. Nikdo nedokáže předpovědět, jak se bude záležitost dále vyvíjet. Na místě je tak obezřetnost a bedlivé sledování vývoje.

Znalost cizích jazyků je mezi Ukrajinci velmi nízká. Z 32 evropských zemí skončila v roce 2018 Ukrajina dokonce až na 28. místě. Drtivá většina obyvatel neovládá žádný cizí jazyk. I v případě rodného jazyka Ukrajinců však situace není jednoznačná. Zatímco 70 % obyvatel považuje za svůj rodný jazyk ukrajinštinu, pro téměř 30 % obyvatel je to ruština. Těchto 30 % nepředstavuje pouze ruskou etnickou menšinu, ale i samotné Ukrajince. Provozovatelé eshopů by na tuto jazykovou nejednotnost měli být při spuštění ukrajinské mutace e‑shopu připraveni a web s eshopem nechat kvalitně přeložit do obou jazyků.

U zákaznické podpory bude nutné zajistit její provoz na ukrajinském telefonním čísle a v ukrajinštině. Ukrajinci možnost komunikovat ve svém rodném jazyce ocení a eshop na ně bude působit lokálním a důvěryhodným dojmem.

Průzkum ukrajinského e‑commerce trhu, vaší ukrajinské konkurence a další informace, na co si dát při expanzi eshopu do Itálie pozor, vám rádi připravíme na míru.

PROČ EXPANDOVAT NA UKRAJINU S NK EXPAND?

Jsme profíci na expanzi e‑shopů na nové trhy. Dokládají to naše výsledky. Už od roku 2014 získávají naši klienti pro své e‑shopy nové zákazníky ze všech zemí Evropy. Díky našemu unikátnímu know‑how můžete se svým e‑shopem úspěšně expandovat po Evropě i vy!

KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?

Herbatica

Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.

CO BUDETE PŘI EXPANZI NA UKRAJINU POTŘEBOVAT?

EXPANZE I DO DALŠÍCH ZEMÍ? JASNĚ! S NK EXPAND MŮŽETE EXPANDOVAT PO CELÉ EVROPĚ

DALŠÍ E‑SHOPY, KTERÝM JSME POMOHLI ÚSPĚŠNĚ EXPANDOVAT DO ZAHRANIČÍ

Případové studie

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Zavolejte nám

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Napište nám e‑mail

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí