Expanze e‑shopu na Ukrajinu
Hlad po zboží ze západu
Ukrajina = rozsáhlý trh s velkým potenciálem pro e‑shopy expandující do zahraničí. Po uklidnění situace spojené s válečným konfliktem se očekává výrazný růst díky nízké konkurenci. Včasné načasování expanze e‑shopu může přinést významné příležitosti.
PROČ S E‑SHOPEM EXPANDOVAT NA
UKRAJINU?
Nízká míra konkurence spojená s předválečnou vyspělostí e‑commerce trhu. Jakmile skončí válečný konflikt, vrhnou se Ukrajinci na online nákupy. A výhodu budou mít e‑shopy, které vstoupí na ukrajinský trh jako první.
RYCHLÝ RŮST E‑COMMERCE
Ukrajinský e‑commerce trh dosáhne do roku 2028 objemu 5,37 miliard USD s ročním růstem okolo 6,5 %. Vše samozřejmě záleží na aktuální situaci spojené s válečným konfliktem.
ENORMNÍ ZÁJEM O ZÁPADNÍ ZBOŽÍ
Ukrajinci mají obrovský zájem o zahraniční produkty, zejména módu, elektroniku a kosmetiku. Mezi největší online obchody na Ukrajině patří Rozetka, Makeup a Comfy.
NA CO SI DÁT PŘI EXPANZI NA UKRAJINU POZOR?
Největším ukrajinským rizikem je současná politická situace. Nikdo nedokáže předpovědět, jak se bude záležitost dále vyvíjet. Na místě je tak obezřetnost a bedlivé sledování vývoje.
Znalost cizích jazyků je mezi Ukrajinci velmi nízká. Z 32 evropských zemí skončila v roce 2018 Ukrajina dokonce až na 28. místě. Drtivá většina obyvatel neovládá žádný cizí jazyk. I v případě rodného jazyka Ukrajinců však situace není jednoznačná. Zatímco 70 % obyvatel považuje za svůj rodný jazyk ukrajinštinu, pro téměř 30 % obyvatel je to ruština. Těchto 30 % nepředstavuje pouze ruskou etnickou menšinu, ale i samotné Ukrajince. Provozovatelé e‑shopů by na tuto jazykovou nejednotnost měli být při spuštění ukrajinské mutace e‑shopu připraveni a web s e‑shopem nechat kvalitně přeložit do obou jazyků.
U zákaznické podpory bude nutné zajistit její provoz na ukrajinském telefonním čísle a v ukrajinštině. Ukrajinci možnost komunikovat ve svém rodném jazyce ocení a e‑shop na ně bude působit lokálním a důvěryhodným dojmem.
Průzkum ukrajinského e‑commerce trhu, vaší ukrajinské konkurence a další informace, na co si dát při expanzi e‑shopu do Itálie pozor, vám rádi připravíme na míru.
PROČ EXPANDOVAT NA UKRAJINU S NK EXPAND?
KOMU UŽ JSME POMOHLI ZÍSKAT V ZAHRANIČÍ NOVÉ ZÁKAZNÍKY?
Trenýrkárna / Nedeto
Průzkumy trhu, analýzy klíčových slov, SEO překlady a lokalizace, zákaznická podpora. Prostě kompletní expanze pro Trenýrkárnu a jejich značku Nedeto po téměř celé Evropě.
Kulina
Kulině jsme během tří let pomohli obsadit všech 27 evropských trhů. Nyní se staráme o jejich zákaznickou podporu.
Herbatica
Úspěšná expanze e-shopu do Maďarska. Efektivním nastavením PPC kampaní jsme navýšili konverzní poměr o 7,8 % při současném snížení investic do reklamy o celých 30 %.