Jak jsme pomohli značce Gymnathlon v Německu zvýšit zájem o její služby o 22 %

Úspěch při získávání nových zájemců o sportovní lekce Gymnathlonu v Německu je výsledkem promyšlené strategie zaměřené na cílené vytváření a efektivní využívání technik B2B rozvoje. Díky detailnímu navnímání a porozumění potřebám Gymnathlonu a specifikům německého trhu jsme připravili strategii, která přinesla ještě lepší výsledky, než jsme očekávali. Tento kvalitní přístup vedl ke zvýšenému zájmu o nabízené sportovní kurzy a úspěšné expanzi značky Gymnathlon do Německa.

Klient

Značka Gymnathlon přináší inovativní program zaměřený na sportovní aktivity pro děti ve věku 2,5 až 11 let. Jeho hlavní myšlenkou a filozofií je vybudovat u dětí celoživotní pozitivní vztah ke sportu. Sportovní lekce jsou zaměřeny na všestranný pohybový rozvoj, maximální hravost a zdravý fyzický vývoj.

Na českém trhu působí značka Gymnathlon už od roku 2017 let. Za dobu působení kurzy absolvovalo už více než 22 000 dětí.

Výzva

Majitelé značky Gymnathlon se po úspěchu v Česku rozhodli expandovat svoje služby na zahraniční trhy. V této fází se zaměřili na německý trh a pro dosažení cíle se rozhodli navázat B2B partnerství s německými sportovními institucemi, jako jsou fitness centra, sportovní haly, školy a tělocvičny, a v těchto vybraných lokalitách otevřít sportovní kurzy pro německé děti.

Předchozí pokusy o oslovení partnerů však nebyly úspěšné. Interní tým Gymnathlonu čelil neefektivitě v telefonní komunikaci a nedařilo se mu oslovit dostatek relevantních institucí. Gymnathlon proto na začátku roku 2024 oslovil specialisty na zahraniční B2B development v NK Expand, aby navrhli strukturovaný přístup a efektivní strategii expanze, která přinese očekávané výsledky.

Řešení

Expanze sportovních kurzů Gymnathlon probíhala v několika fázích, které vycházely z jednotlivých výzev.

1.Fáze – příprava

 

Výzva č. 1: Lokalizace a analýza důvěryhodnosti

 

Gymnathlon chtěl ověřit a zkontrolovat, jestli jazykové mutace webových stránek jsou správně lokalizované, odpovídají kulturnějazykovým zvyklostem a jsou plně responzivní pro mobilní zařízení.

  • Řešení: V NK Expand jsme provedli důkladnou analýzu webových stránek Gymnathlonu v pěti jazykových mutacích (CS, SK, DE, HU a PL). Dále jsme provedli testovací registrace na sportovní kurzy ve vybraných lokalitách.

Výzva č. 2: Tone-of-voice

 

Gymnathlon požadoval, aby komunikace při aktivním oslovování potenciálních B2B partnerů byla zcela v souladu s tonalitou značky Gymnathlon, ale zároveň přesně přizpůsobená instituci, se kterou se komunikuje. Hovory a emailové skripty měly být veselé a přátelské, ale zároveň profesionální a současně lokalizované tak, aby odpovídaly lokálním kulturním zvyklostem.

  • Řešení: Rodilí mluvčí NK Expand vytvořili emailové skripty a nahráli telefonní hlasové zprávy. To zvýšilo důvěryhodnost u oslovených institucí a vedlo k prvním úspěšně vytvořeným leadům ve vybraných lokalitách.

Připravené call skripty respektují přátelský tón značky a zároveň jsou formální a v souladu s místními zvyklostmi. Emailové skripty umožňují komunikaci s těmi institucemi, které nereagovaly na telefonický kontakt.

Výzva č. 3: Tvorba databáze cílových institucí

V dalším kroku bylo potřeba vytvořit ve vybraných lokalitách cílenou databázi německých fitness center a sportovních hal.

Řešení: Vytvořili jsme strukturovanou databázi 60 fitness center a 20 sportovních hal v Německu včetně zjištění relevantních kontaktních informací.

2. Fáze – realizace aktivního navolávání

Výsledky první fáze zcela naplnily očekávání klienta. Sportovní kurzy byly úspěšně spuštěny v době letních prázdnin a počet zájemců rekordně vzrostl.

 

Výzva č. 1: Aktivní kontaktování a uzavírání partnerství

 

Po předchozím neúspěchu interního týmu se Gymnathlon dostal do časové tísně. Blížila se letní sezóna, před kterou bylo třeba zajistit ve vybraných lokalitách dostatečné množství sportovišť pro kurzy.

  • Řešení: Vytvořili jsme strukturovaný plán s jasně stanovenými cíli a termíny a v dostatečném počtu sestavili a zaškolili německé operátory.
    Během krátké doby jsme uskutečnili téměř 100 hovorů, při nichž jsme kontaktovali 50 fitness center. Tato komunikace vedla k uzavření 8 partnerství a podpisu smluv o pronájmu sportovišť.

Výzva č. 2: Expanze Gymnathlon na další trhy

 

Majitelé značky Gymnathlon se rozhodli vytvořit lokální síť sportovních kurzů v Mnichově a Regensburgu.

Řešení: Rozšířili jsme databázi o dalších 80 institucí ve vybraných městech (včetně sportovních hal, fitness center a škol). Kampaň aktivního navolávání kontaktů byla rozšířena o další 2 týdny. Za tuto dobu jsme realizovali 120 hovorů, během kterých jsme oslovili všechny cílové kontakty.

Z uskutečněných kontaktů jsme získali o 35 % více úspěšných leadů, než byl původní cíl. 

To poskytlo Gymnathlonu možnost vybrat si co nejvhodnější prostory a posílit důvěryhodnost značky u cílových skupin.

„Díky spolupráci s NK Expand jsme během krátkého období v Německu zaznamenali výrazný nárůst přihlášených dětí do našich sportovních kurzů. Tato spolupráce sehrála klíčovou roli v našem úspěchu a pomohla nám oslovit širší publikum. Profesionální přístup NK Expand nám umožnil efektivně propagovat naše programy, a proto jsme se rozhodli s touto firmou pokračovat i v dalším rozvoji našich aktivit.“

Pavlína Marvánková, Specialista marketingu a regionu

3. Fáze – realizace aktivního navolávání


Výzva č. 1: Fungující propagace na sociálních sítí

 

Po zajištění dostatečných kapacit sportovišť a kontrole důvěryhodnosti webových stránek Gymnathlon přišel čas na aktivní online propagaci samotných sportovních kurzů. Využili jsme model, který se osvědčil už v Česku – nalezli jsme facebookové skupiny, které svojí tématikou odpovídají potenciálním zájemcům o sportovní kurzy, a v těchto skupinách jsme začali služby Gymnathlonu propagovat.

Celý proces zahrnoval několik dílčích kroků, které bylo třeba splnit pro dosažení maximálních výsledků:

1. Příprava databáze FB skupin, které splňovaly podmínky lokality i demografie. Pro zajištění co nejširšího portfolia skupin na tomto kroku pracoval specialista s profesionální znalostí němčiny a zaměřením na algoritmy Facebooku. Díky tomu jsme v záplavě FB skupin různých kvalit identifikovali ty nejperspektivnější – celkem 40 veřejných i soukromých skupin a 10 FB stránek pro další sdílení povědomí o značce Gymnathlon. 

Při vytváření databáze jsme narazili na spoustu FB skupin souvisejících s konkrétními sociálními programy německých vlád. Proto jsme Gymnathlonu navrhli do budoucna spolupráci i se zdravotními pojišťovnami (ZP), které v rámci svých programů pomáhají finančně znevýhodněným rodinám. Přitom na svých stránkách propagují organizace, se kterými spolupracují.

 

2. Dalším krokem byla příprava FB příspěvků. Šablony používané v Česku jsme doplnili o další, které byly více osobní, založené na osobních zkušenostech a méně připomínající reklamu. Facebookové skupiny v Německu jsou velmi citlivé na skrytou reklamu a často propagační příspěvky mažou a profily blokují. Nově vyhotovené příspěvky přeložili rodilí mluvčí NK Expand, kteří se specializují na marketingové lokalizace, do němčiny. Překlad proběhl v souladu s tonalitou značky Gymnathlon a požadavkem na nenucenost a osobní zkušenost. Pro dosažení co nejvyššího eyecatching efektu jsme příspěvky doplnili o vhodné fotografie a grafiky.

 

3. Funkční vkládání příspěvků do zájmových skupin vyžaduje kvalitní FB profil. Vybrali jsme vhodného specialistu na německý online marketing, jehož facebookový profil je důvěryhodný, zapadající mezi potenciální zájemce a zároveň autenticky německý. Každou FB skupinu jsme krátce zanalyzovali pro výběr nejvhodnějšího typu příspěvku a oslovení maximálního počtu potenciálních zájemců. Celý průběh FB kampaně jsme průběžně detailně reportovali zástupcům Gymnathlonu. Příspěvky měly velký úspěch. Rychle začaly získávat lajky a některé skupiny dokonce začaly sdílet informace o službách Gymnathlonu z vlastní iniciativy.

Pro posílení povědomí o značce Gymnathlon jsme v jednom z německých měst realizovali i fyzický roznos tištěných letáků s nabídkou sportovních kurzů Gymnathlon. Konkrétní efekt je pro tento typ komunikace obtížně měřitelný, jednalo se spíše o další touchpoint pro cílovou skupinu a zvyšování povědomí o značce Gymnathlon.

Výsledky

  • Vyšší obsazenost kurzů o 7 %.
  • Počet čekajících uchazečů o sportovní lekce v daných lokalitách. 
Nürnberg Baby 23
München Junior14 14
München Baby 7
München Baby ADTV 6
München Junior Sendling 11
München Baby Sendling 5
  • Růst návštěvnosti webu: Aktivní propagace na sociálních sítích přinesla vyšší viditelnost a návštěvnost webu Gymnahtlon, která vzrostla o 13 % během kampaně.
  • Zvýšení povědomí: Propagace na 40 FB sk upinách a 10 FB stránkách.
  • Úspěšná lokalizace kampaní: Příspěvky, které byly přeloženy rodilými mluvčími a přizpůsobeny německé tonalitě, se podařilo umístit do všech lokálních skupin, ve kterých probíhaly sportovní kurzy.

“Spolupráce Gymnathlonu a externího partnera se ukázala jako produktivní řešení.

V navržených a odsouhlasených tématech odvedli naši partneři z NK Expand velmi kvalitní práci. Původně jsme si nemysleli, že někdo zvenčí dokáže navnímat naše potřeby a požadavky, ale díky tomu, že podpora podniků při růstu je pro NK Expand denním chlebem, spolupráce fungovala nad očekávání dobře.

Tým, který na projektu spolupracoval, byl proaktivní, přicházel s nápady i návrhy řešení, dokázal dobře popsat a vyargumentovat postupy, které realizoval, nebál se říkat “špatné zprávy” a účinně nám předával feedback z místního trhu. Tj. připravoval nás na očekávání a přání zákazníků, která jsou na německém trhu odlišná, a která se také lišila od našich představ a zkušeností.”

Radim Sedlář, Finance & Systémy

Závěr

Expanze značky Gymnathlon prostřednictvím B2B rozvoje prokázal efektivitu strukturovaného přístupu, kvalitní lokalizace komunikace a význam zapojení rodilých mluvčí.

Případová studie demonstruje, že i malé a střední firmy mohou s dobře promyšlenou strategií a efektivním přístupem specialistů na B2B marketing dosáhnout úspěchu při expanzi na náročný německý trh.

Máte i vy zájem o expanzi do Německa nebo na jiný zahraniční trh? Kontaktujte nás! Specialisté v NK Expand jsou průvodci, kteří vám s dosažením vašich cílů v zahraničí pomohou.

Případové studie

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Zavolejte nám

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Napište nám e‑mail

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí