Business development pro expanzi e‑shopu v zahraničí
Expandujete se svým e‑shopem na nový trh v zahraničí a rádi byste zlepšili svoje obchodní výsledky? Pak určitě vyzkoušejte naši službu business developmentu pro expanzi e‑shopu do zahraničí. Najdeme pro vás B2B kontakty, které můžete využít jako základ zahraniční distribuční sítě vašeho e‑shopu.
Při expanzi na zahraniční e‑commerce trhy se provozovatelé e‑shopů obvykle spoléhají primárně na tradiční a osvědčené nástroje online marketingu. Většinou se jedná o placené PPC reklamy, využití sociálních sítí, SEO optimalizaci, link-building a další způsoby online marketingu.
Výsledkem jsou rostoucí ceny za proklik v PPC reklamách, zahlcený Facebook, nikdy nekončící SEO optimalizace obsahu a spousty peněz utracených za koupené do‑follow prolinky.
Buďte originální! Zkuste i jinou cestu pro podporu prodejů na novém online trhu. Jestliže na trhu cílíte nejen na B2C, ale i na B2B segment, může být pro vás tímto originálním přístupem aktivní oslovení zahraničních firemních zákazníků vašeho e‑shopu.
B2B kontakty jako základ distribuční sítě e‑shopu
Přemýšlíte při expanzi e‑shopu do nové země i nad prodejem firemním zákazníkům? Pak je budování distribuční sítě jistě zahrnuto ve vašich obchodních plánech.
Jak ale oslovit potenciální obchodní partnery třeba v Rumunsku, Maďarsku nebo Itálii? S angličtinou nebo němčinou si nevystačíte. Tady bude nutné přizpůsobit se jazykovému prostředí těchto zemí. Dobrou zprávou je, že vyšší námaha spojená s přípravou kontaktu v rodném jazyce vašich budoucích partnerů se vám vrátí ve vyšší úspěšnosti takto oslovených kontaktů.
Oslovení potenciálních obchodních partnerů v zahraničí
Postup při oslovení potenciálních zahraničních B2B zákazníků většinou nastavujeme individuálně. Bereme přitom v potaz zejména prodávaný sortiment, obvyklou velikost typického zástupce cílové B2B skupiny, geografická a kulturní specifika cílové země a další faktory.
Využívané způsoby oslovení:
- CATI – telefonický kontakt považujeme za základ. Správné nastavení call‑scriptu, důraz na přínosy spolupráce a volba vhodného operátora zpravidla přináší velmi dobré výsledky.
- CAWI – elektronické dotazníky používáme jako doplněk k telefonickému kontaktu. Obvykle velmi dobře fungují jako follow‑up pro telefonáty a jejich předmětem je zpravidla doplnění detailnějších informací k navrhované spolupráci a zanechání kontaktu. Dobře fungují i jako nosič referencí nebo pro vyplnění dotazníku.
- CAPI – dotazování v rámci osobního kontaktu využíváme jen velmi zřídka. Náklady na tento typ kontaktu jsou vysoké a zpravidla se jako vhodnější řešení ukáže spíše kombinace CATI + CAWI.
Co vám business development NK Expand přinese?
Výsledkem naší činnosti budou relevantní kontakty na vaše potenciální B2B obchodní partnery ve vybrané zemi. Zástupci těchto firem už mají základní informace o vaší nabídce a projevili zájem dozvědět se o navrhované spolupráci více detailů.
Jako další krok v práci se získanými kontakty bude opětovný kontakt s konkrétní nabídkou. Na úvod je vhodné nabídnout potenciálním partnerům „něco navíc“. Dobře fungují úvodní slevy, doprava zdarma, garance bezplatného vrácení zboží atp. V této fázi ještě doporučujeme držet se komunikace v rodném jazyce oslovovaných firem. Nebojte, s operativními překlady vám pomůžeme. Do angličtiny nebo němčiny bude vhodné vzájemnou komunikaci překlopit až poté, co se na spolupráci dohodnete a nový komunikační jazyk si vzájemně odsouhlasíte.
„Služby NK Expand jsme využili při budování naší distribuční B2B sítě v Rumunsku. Díky tomu jsme hned na začátku získali několik zajímavých rumunských odběratelů.“
Komu už business development NK Expand pomohl
V jakých segmentech může aktivní oslovení potenciálních B2B partnerů zafungovat? Přečtěte si pár příkladů firem, kterým jsme při vstupu na nový trh pomohli:
Oslovení rumunských distributorů pro prodejce použité výpočetní techniky Dell
- kombinace CATI + CAWI
- sestavení call-scriptu a nabídky spolupráce s důrazem na benefity
- oslovení 40 vybraných prodejců nové i použité výpočetní techniky ve velkých městech po celém Rumunsku
- 29 oslovených firem projevilo zájem o spolupráci
- 11 oslovených firem mělo zájem objednat první zásilku na zkoušku
Průzkum českého trhu pro nový online hobby market
- kombinace CATI + CAWI
- sestavení online dotazníku
- více než 200 respondentů (zástupců zvažované cílové skupiny) z celé České republiky
- výstupem dotazování byl report s cennými informacemi pro efektivní nastavení obchodní a marketingové strategie při vstupu na český trh s hobby produkty
Oslovení B2B kontaktů v Itálii, Francii a Španělsku pro online prodejce automotive produktů
- kombinace CATI + CAWI
- průzkum vybraných trhů s cílem identifikace vhodných online B2B kontaktů (online prodejci autodílů, pneumatik, dojezdových kol, heverů aj.) a kamenných prodejců (autoservisy, pneuservisy aj.)
Tak co? Inspirovali jste se? Tak už na nic nečekejte a kontaktujte nás! V NK Expand vám pomůžeme se vším, co bude vaše úspěšná expanze do zahraničí vyžadovat.