Online marketing pro zahraniční expanzi
Online marketing pro zahraniční expanzi e‑shopu by měl v první řadě prodávat. Spolehněte se na naše PPC kampaně, SEO optimalizaci i důvěryhodnou komunikaci na sociálních sítích. Naše SEO texty reklamních sestav včetně správných klíčových slov rychle promění návštěvníky vašeho e‑shopu v platící zákazníky.
Aby byl online marketing v zahraničí úspěšný, musí reklamní sestavy nastavit a spravovat specialista, který zná kulturní prostředí dané země a dokáže tomu kampaně přizpůsobit. Jedině tak bude reklama zaměřená na správné cílové skupiny vašeho e‑shopu, přivede na web relevantní návštěvnost a promění ji v nové objednávky.
V NK Expand máme rodilé mluvčí se specializací na PPC a SEO služby téměř ve všech zemích Evropy. Můžete se tak spolehnout, že vaše kampaně budou srozumitelné, důvěryhodné a fungující.
Cena online marketingu pro zahraniční expanzi e‑shopu
Výhodou online marketingu NK Expand je kombinace českých SEO/PPC specialistů a rodilých mluvčí v jednotlivých zemích. Ceny marketingových služeb tak držíme na úrovni přijatelné i pro e‑shopy, které v zahraniční teprve začínají prodávat.
Základní SEO analýzu e‑shopu vyhotovíme za cenu už od 1 490 Kč, kompletní správu PPC kampaní e-shopu zajistíme už od 4 800 Kč. Více informací najdete v našem ceníku.
„V NK Expand nám nastavili PPC kampaně a pomohli úspěšně expandovat náš e‑shop do Maďarska a Rumunska. PNO přitom dlouhodobě drží pod 30 %.“
Online marketing pro úspěšnou expanzi e‑shopu do zahraničí
Analýza klíčových slov ve vybraném cizím jazyce
Základ pro SEO optimalizaci vašeho e‑shopu. Souhrn klíčových slov s hledaností jednotlivých dotazů a přehled hledanosti hlavních kategorií/podkategorií vašeho e‑shopu.
PPC kampaně
Reklamu zaměříme přesně na cílovou skupinu vašeho e‑shopu pro maximalizaci vašich konverzních poměrů.
Sociální sítě: Facebook, Instagram, YouTube…
Meta Ads umožňují přesné cílení reklamy. Využijte toho! Pomůžeme vám dostat z reklamy na Facebooku a Instagramu maximum.
Expanze prostřednictvím Kaufland Global Marketplace
Nezapomínejte ani na expanzi prostřednictvím tzv. marketplaces (česky online tržiště). Kromě globálního Amazonu je tady třeba i německý Kaufland Global Marketplace.
SEO optimalizace e-shopu v cizím jazyce
Kompletní servis SEO služeb pro správné indexování a kvalitní výsledky při organickém vyhledávání vašeho e‑shopu. Zajistěte si návštěvnost i z neplaceného vyhledávání.
Zbožové srovnávače
Zajímavé nástroje, které mohou při expanzi vašeho e‑shopu skvěle pomoct. Ale pozor na rozdílnou kvalitu vyhledávačů v jednotlivých zemích.
Link building, SEO rozvoj a tvorba cizojazyčného obsahu
Získáme pro vás přední pozice ve výsledcích organického vyhledávání a zajistíme tím vyšší návštěvnost vašeho e‑shopu.
Direct e‑mail marketing - newsletter
Poslední dobou přehlížený nástroj, který má ale velký potenciál. Zůstaňte v kontaktu s vašimi zákazníky a podpořte jejich opakované nákupy.
Analýza klíčových slov ve vybraném cizím jazyce
Důkladná příprava klíčových slov v cizím jazyce je jedním ze základních pilířů online marketingové strategie každého úspěšného e‑shopu. Dostanete od nás souhrn klíčových slov s hledaností jednotlivých výrazů a přehled hledanosti hlavních kategorií a podkategorií vašeho e‑shopu s komentářem a doporučením.
Cizojazyčnou analýzu klíčových slov využijete pro následující prvky online marketingu firmy:
- Texty pro PPC kampaně
- Produktové popisky a popisky kategorií e‑shopu
- Metadata (titles, descriptions)
- Newslettery, články na blog, příspěvky na sociální sítě
- Texty pro e‑mailovou komunikaci spojenou s objednávkovým procesem
- Kontinuální úprava a SEO optimalizace e‑shopu
SEO optimalizace e‑shopu v cizím jazyce
Pomocí analýzy klíčových slov upravíme všechny důležité prvky vašeho e‑shopu a webových stránek ‒ titles, descriptions, headlines i alternativní popisky. Vše pro správné indexování a kvalitní výsledky při organickém vyhledávání vašeho e‑shopu.
Pokud to bude třeba, uděláme pro vás i SEO audit – hloubkovou analýzu e‑shopu, při které ověříme jeho způsobilost pro generování návštěvnosti z vyhledávačů.
Zaměříme se přitom zejména na tyto funkcionality webu:
- Kontrola indexace
- Kontrola existence vstupních stránek
- Unifikace používaných URL
- Kontrola rychlosti načítání webu
- Kontrola architektury webu a interního prolinkování
- Kontrola čitelnosti obsahu a optimalizace obrázků
Výstupem SEO auditu pro vás bude identifikace problémů a návrh jejich řešení. Součástí našeho reportu bude i prioritizace nalezených příležitostí pro zlepšení – ne všechny problémy mají stejnou váhu a náročnost řešení. Můžete se tak věnovat zlepšením, která vašemu e‑shopu přinesou největší a nejrychlejší užitek.
PPC kampaně
PPC reklama je zpravidla nejrychlejším a nejúčinnějším nástrojem pro získání nových návštěvníků e‑shopu v nové zemi. Reklamu zaměříme přesně na cílovou skupinu vašeho e‑shopu a budeme ji tak ukazovat pouze relevantnímu publiku. Náklady na prokliky tak budete využívat skutečně efektivně.
Kromě cílové skupiny vašeho e‑shopu se při nastavování kampaní zaměříme i na místní specifika a kulturní odlišnosti, sepíšeme originální texty reklamních sestav a průběžně budeme sledovat a spravovat jejich výkonnost.
Při správě vašich PPC kampaní nastavíme a budeme využívat zejména tyto nástroje:
- Google Analytics
- Google Ads
- Google Merchant Center
- Sklik (pro ČR)
- Google Tag Manager
- Looker Studio pro měsíční reporting výsledků
Proces úvodního nastavení PPC kampaní
- Implementace měřicích kódů
- Vytvoření textové inzerce (vč. základního vyhledání klíčových slov)
- Nastavení Google nákupů ve vyhledávání (Google Merchant Center)
- Nastavení dynamického (popř. i statického) remarketingu
Zbožové srovnávače
Lokální zbožové srovnávače mohou při expanzi vašeho e‑shopu skvěle pomoct. Rozhodně je doporučujeme nepodceňovat. V každé zemi ale hrají trochu jinou roli. V některých zemích se jedná o zásadní prodejní kanál, který vám může snadno a rychle přivést nové zákazníky a objednávky. Například v Maďarsku rozhodně doporučujeme zvážit registraci na srovnávači Árukereső, v Rumunsku pak Compari nebo Fruugo.
Ale pozor, ne všechny srovnávače fungují stejně kvalitně jako česká Heureka. Někdy je vhodnější je využívat spíše k získávání zákaznických referencí. Pro každou zemi je vždy nutné provést rešerši dostupných srovnávačů, vybrat relevantní k vašim produktům a pak stanovit strategii, jak k nim přistupovat a co od toho očekávat. Nevíte jak na to? Nevadí, pomůžeme vám!
Sociální sítě: Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn…
Buďte vašim zákazníkům nablízku! Sociální sítě jsou ideálním nástrojem pro budování značky vašeho e‑shopu na novém zahraničním trhu. Skvěle slouží i pro efektivní budování vztahů s komunitou zákazníků vašeho e‑shopu, což se vám pozitivně vrátí v opakovaných nákupech.
Vytvoříme váš profil na Facebooku, Instagramu nebo YouTube tak, aby působil na lokální návštěvníky důvěryhodným dojmem. A pomůžeme vám připravit textové příspěvky pro placené i neplacené kampaně.
Díky propracovanému cílení můžete přesně specifikovat cílovou skupinu vašeho e‑shopu, které se příspěvek zobrazí. Propagace tak bude efektivnější. Cílit můžete na základě chování, zájmů nebo podrobných demografických a geografických údajů. Anebo si vytvářet vlastní Facebook Lookalike okruhy uživatelů.
„Díky NK Expand se nám fakt povedl vstup na maďarský trh. Pomocí Facebooku a Google Ads jsme hned první měsíc po vstupu do Maďarska přivedli na náš e‑shop přes 25 tisíc nových návštěvníků.“
Link building, SEO rozvoj a tvorba cizojazyčného obsahu
Link building (někdy také linkbuilding nebo budování zpětných odkazů) je jedním z nejdůležitějších SEO nástrojů. Link building patří do skupiny off‑page SEO metod, probíhá tedy mimo vaše stránky. Čím kvalitnější a důmyslnější síť zpětných odkazů budou vaše stránky mít, tím lépe je budou vyhledávače hodnotit a upřednostňovat před stránkami vašich konkurentů. Získáme tak pro vás lepší pozice ve výsledcích organického vyhledávání a zajistíme tím vyšší návštěvnost vašeho e‑shopu.
Linkbuildigových metod pro budování zpětných odkazů je celá řada. Některé jsou jednoduché, jako například prosté prolinkování vašeho obsahu s weby vašich partnerů (tzv. výměna odkazů). Jiné metody jsou složitější a vyžadují více času na přípravu a provedení. Patří sem například:
- Tvorba a využití vlastních microsites pro vzájemné prolinkování
- Broken linkbuilding – náhrada nefunkčních odkazů
- Linkbaiting – tvorba obsahu s linkbuildingových potenciálem (vyžaduje důkladnou práci s klíčovými slovy)
- Influencer marketing
- Barterová spolupráce (např. s dodavateli, odběrateli)
- Přímý nákup zpětných odkazů, popř. sponzoring
- Strategické partnerství s relevantními weby a e‑shopy
- Publikace vlastního obsahu (např. blogových článků, návodů, rad a doporučení aj.) na serverech třetích stran a v agregátorech tiskových zpráv
- Vytvoření účtů a registrace do tematických nebo oborových katalogů
Používáme přitom celou řadu specifických SEO nástrojů – Marketing Miner, Google Search Console, Ahrefs, Semrush, Collabim aj.
Na kontinuálním SEO rozvoji vašeho e‑shopu budou pracovat naši zahraniční SEO specialisté ze země, do které expandujete. Zajistíme tak prolinkování na relevantní a důvěryhodné weby za pro vás co nejvýhodnějších podmínek. Cílem práce našich specialistů bude rozvoj odkazového profilu a zvýšení neplacené návštěvnosti vašeho e‑shopu.
Součástí práce s cizojazyčným obsahem je i jeho tvorba. Naši copywriteři pro vás vytvoří kvalitní obsah, který bude pro návštěvníky vašeho e‑shopu užitečný nebo je pobaví a rádi jej budou sdílet dál. Více informací o tvorbě pro e‑shopy expandující do zahraničí najdete na stránce Tvorba obsahu v cizích jazycích.
Expanze e‑shopu prostřednictvím Kaufland Global Marketplace
Při expanzi e‑shopu do zahraničí můžete využít i prodeje na tzv. marketplaces (česky online tržiště). Kromě globálního Amazonu se v Evropě nabízí využití služeb německého Kaufland Global Marketplace. Prodej prostřednictvím tržišť však s sebou kromě řady výhod přináší i specifická úskalí, na která je dobré pamatovat. Více informací najdete na stránce Prodej na Kaufland Global Marketplace.
Direct e‑mail marketing ‒ newsletter
Komunikujte se svými zákazníky pravidelně. Newsletter je jedním z nejsilnějších prodejních kanálů. V posledních letech je ale provozovateli e‑shopů často přehlížený. Přináší přitom skutečně velmi účinný nástroj pro opakované nákupy od stávajících zákazníků e‑shopu.
Pomůžeme vám nastavit sběr kontaktů v souladu s GDPR a pak s nimi pracovat tak, aby se do vašeho e‑shopu zákazníci vraceli.
Texty připraví naši rodilí mluvčí tak, aby zněly srozumitelně, důvěryhodně a přesvědčivě motivovaly k uskutečnění nákupu.
Pro rozesílku používáme zejména MailChimp nebo Ecomail, umíme ale i SmartEmailing nebo Mail Komplet.