Profesionální SEO optimalizace a PPC kampaně na Amazonu

Účet založený, produkty zalistované, prodeje se slibně rozbíhají. Pro navyšování prodejů je potřeba produktový listing průběžně vylepšovat z pohledu SEO. A současně kvalitně nastavit a spustit profesionální PPC kampaně pro Amazon marketplace.

Pravidla hry – jak placená reklama na Amazonu funguje

Amazon je z podstaty konkurenční prostředí. Aby váš produkt uspěl, potřebujete se zobrazovat na předních stránkách a „přeskočit“ ostatní konkurenční produkty. To zajistíme správným mixem PPC kampaní, SEO optimalizací a dalších podpůrných aktivit.

Než se produkt dostane na přední pozice ve vyhledávání, může to trvat řadu měsíců. Důležité je v marketingových aktivitách i přes vyšší PNO vytrvat a investovat do daného produktu dlouhodobě. I proto doporučujeme pečlivě zvážit, které produkty chcete na Amazonu prodávat. A ze začátku investovat primárně do několika top produktů s největším potenciálem.

Jakmile se produkt dostane dopředu, náklady na marketing se snižují a prodeje rostou. Z vašeho produktu se stává tzv. cashcow. To znamená, že stabilně generuje příjmy, ze kterých můžete následně financovat kampaně pro další produkty.

Dlouhodobým cílem je postupně vybudovat kvalitní portfolio těchto profitabilních produktů na Amazonu („cashcows“).

Profesionální PPC kampaně na Amazonu

Reklamy na Amazonu jsou založeny na PPC modelu, tedy payperclick. Prodejce na Amazonu tedy platí pouze za proklik na jejich reklamu. Díky tomu mohou prodejci snadno sledovat úspěšnost svých kampaní a podle potřeby je upravovat.

Typy reklam na Amazonu

Sponsored Products Ads – zobrazují se ve výsledcích vyhledávání a vedou zákazníky přímo na stránku produktu.

Sponsored Brands Ads – propagující značku jako celek, zobrazující se ve formě banneru v horní části výsledků vyhledávání. Obsahují logo, text a vybrané produkty.

Videoreklamy – objevují se na přidružených stránkách Amazonu, jako je IMDb, Twitch, Fire TV aj.

Zvukové reklamy – přehrávají se během bezplatného poslechu hudby na zařízeních s podporou hlasového asistenta Alexa.

Nativní reklamy – doporučují podobné produkty zákazníkům hledajícím specifické zboží. Jsou vhodné zejména pokud prodáváte produkty, které jsou něčím charakteristické.

Amazon DSP (Demand Side Platform) – umožňuje kombinaci různých typů reklam a sledování jejich účinnosti. Můžete tak efektivně upravovat ceny za proklik a náklady na video, audio a další reklamy.

Virtuální Amazon obchod – vytvoření virtuálního obchodu zvyšuje důvěryhodnost a viditelnost vašich produktů. Současně podporujete prodeje i u svých dalších produktů.

Optimalizace a náklady na reklamu na Amazonu

Cena reklamy závisí na nabídce ceny za proklik. Klíčová slova a jejich optimalizace jsou zásadní pro dosažení vysoké viditelnosti reklamy. Správná klíčová slova a vyřazení negativních klíčových slov mohou významně zvýšit úspěšnost vašich reklamních kampaní na Amazonu.

SEO optimalizace zalistovaných produktů na Amazonu

SEO optimalizace produktů na Amazon marketplace je komplexní proces. Zlepšuje výsledky vyhledávání, atraktivitu a konverzní poměry prostřednictvím zlepšení různých prvků produktových stránek. Optimalizace je klíčová pro úspěšný prodej na Amazonu, protože jen dobře optimalizovaný listing má šanci vyniknout v záplavě konkurence.

Optimalizace jednotlivých Amazon listingů

  • SEO průzkum klíčových slov a jejich implementace do textů
  • vylepšování formátovaných textů – headline, popisek, bulletpoint seznamy, recenze aj.
  • kvalitní fotky a videa
  • kvalitní A+ Content

Optimalizace zahrnuje správu celé řady prvků vašeho produktového listingu. Pamatujte, že jen kvalitně optimalizovaný obsah pomáhá maximalizovat výkon a prodeje vašich produktů.

Průběžná zpětná vazba od Amazon specialistů z NK Expand

Aby se vaše prodejní výsledky na Amazon marketplace dál zlepšovaly, je třeba neustále pracovat na vylepšování vašeho obsahu. A pomocí monitoringu konkurence optimalizovat váš produktový listing.

Specialisté na Amazon marketplace z NK Expand vás v pravidelném měsíčním reportu informují nejen o aktuálních výsledcích kampaní, ale navrhují i další kroky pro vylepšení vašich prodejů na Amazonu.

KOMU UŽ JSME PŘI EXPANZI DO ZAHRANIČÍ POMOHLI

Případové studie

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Zavolejte nám

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí

Napište nám e‑mail

NK Expand | Pomáháme expandovat do zahraničí